۱۴ فروردین ۱۳۹۲، ۱۹:۱۲
کد خبر: 80600214
T T
۰ نفر
روزنامه صباح پشت پرده عذرخواهي رژيم صهيونيستي از تركيه را فاش كرد

آنكارا- روزنامه 'صباح' چاپ تركيه روز چهارشنبه نوشت : در پشت پرده عذرخواهي اسراييل از تركيه قصد تل آويو براي فروش گاز طبيعي به آنكارا نهفته است.

این روزنامه امروز در مطلبی با عنوان 'عذرخواهی انرژی از اسراییل' می نویسد كه رژیم صهیونیستی پس از عذرخواهی از تركیه به علت حمله نیروهای این رژیم به كشتی مرمره آبی در سال 2010 كه منجر به كشته شدن 9 تن از اتباع تركیه شد در نخستین گام آمادگی خود را برای انتقال و فروش 16 میلیارد متر مكعب گاز طبیعی به تركیه اعلام كرد.

به نوشته این روزنامه ، مقامات بلندپایه تركیه عنوان كرده اند كه اسراییل پیشنهاد خود را توسط بخش خصوصی ارایه كرده و آنان نیز در مقابل اعلام كرده اند كه تحقق این موضوع منوط به عذرخواهی و عادی سازی روابط سیاسی دو طرف است.

به نوشته روزنامه صباح در صورت پذیرش این پیشنهاد از سوی تركیه، دولت آنكارا امكان انتقال گاز اسراییل به اروپا را از طریق خاك تركیه فراهم خواهد كرد و این امر برای تركیه نیز سودآور است.

این روزنامه می نویسد : پیشنهاد اسراییل به اندازه طرح ''تاناپ' (طرح انتقال گاز جمهوری آذربایجان به اروپا از طریق خاك تركیه) اهمیت دارد.

به نوشته روزنامه صباح، 'تانرییلدیز' وزیر انرژی و منابع طبیعی تركیه نیز در این زمینه گفت: بدون وجود تركیه امكان انتقال گاز اسراییل به اروپا وجود نخواهد شد و تركیه برای اجرای طرحهای جدید انتقال گاز از مسیر این كشور به اروپا آمادگی دارد.

خاورم**2012** 230