۵ فروردین ۱۳۹۲، ۱۹:۱۲
کد خبر: 80593300
T T
۰ نفر
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم از اجراي ويژه برنامه هاي مختلف فرهنگي هنري خبر داد

قم- مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم از اجراي ويژه برنامه هاي مختلف فرهنگي هنري و همچنين شركت در نمايشگاه وي‍ژه ايام نوروز در قم خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، 'سیدمرتضی اسماعیلی طبا' گفت: با توجه به حضور خیل عظیم مسافران نوروزی از شهرهای مختلف كشور جهت زیارت بارگاه كریمه اهل بیت(س) در قم، این اداره كل در نوروز امسال فعالیت های مختلفی را برای پذیرایی از زایران در دستور كار خود قرار داده است.

وی در ادامه با ارایه گزارشی از فعالیت های نوروز سال 92، به چاپ كتاب صدیقه طاهره(س) توسط این اداره كل اشاره كرد و گفت: این كتاب كه برگرفته از الغدیر علامه امینی (ره) است، به مناسبت ایام فاطمیه با مشاركت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری قم در تیراژ 10000 جلد به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: در این كتاب با طرح 15 سوال از این كتاب در قالب مسابقه ملی همراه با جوایز ارزنده در اختیار زایران نوروزی قرار گذاشته خواهد شد.

اسماعیلی طبا همچنین اهدا و توزیع هشت هزار جلد كتاب در این ایام را از جمله دیگر فعالیت های نوروزی این اداره كل عنوان كرد و گفت: این كتاب ها با مضامین اخلاقی، دینی، اجتماعی و خانواده بوده كه در اختیار نهادها، ارگان ها و نمایشگاه های استان برای توزیع در بین زائران نوروزی قرار داده می شود.

وی همچنین بیان داشت: بروشوری از خلاصه كتاب فاطمه بانوی بی مثال در تیراژ 10 هزار نسخه نیز تولید شده كه در ایام نوروز در بین زائران توزیع خواهد شد.

وی نصب چندین بنر با موضوعات تبریك عید نوروز، كاروان راهیان نور و ایام فاطمیه در سطح شهر را از دیگر فعالیت های نوروزی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم دانست.

اسماعیلی طبا در ادامه با اشاره به حضور این اداره كل در نمایشگاه نوروز قم، افزود: هفت غرفه اختصاصی این اداره كل در این نمایشگاه با موضوعات دینی، اخلاقی و اجتماعی در میدان بزرگ امام خمینی(ره) واقع در جنب مسجد امام حسن عسگری(ع) میزبان زائران نوروزی خواهد بود.

وی به غرفه اختصاصی این اداره كل اشاره كرد و گفت: نصب تابلوهای مختلف با موضوع حجاب و عفاف، عید و ایمان، آداب سفر، اخلاق در سفر و همچنین تابلوهای فاطمی در این غرفه، اهدای كتاب به زایران و برگزاری مسابقه كتابخوانی از جمله برنامه های این غرفه است.

وی به حضور چهار غرفه دیگر از موسسات قرآنی استان در این نمایشگاه اشاره كرد و افزود: نمایشگاه نوروزی به همت این اداره كل و با دعوت از موسسات منتخب استان فعالیت هایی در خصوص ترویج حجاب و عفاف، ترویج فرهنگ قرآن و عترت، آداب زیارت، صله رحم، مشاوره و پاسخ به مسایل شرعی و قرآنی، رونمایی از سه كتاب جدید قرآنی، آموزش حفظ غیرحضوری قرآن و تصحیح قرائت، برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی و اطلاعات فرهنگی ارایه خواهند كرد.

اسماعیلی طبا با اشاره به برپایی دو غرفه عرضه كتاب و نرم افزار در این نمایشگاه گفت: دو غرفه انتشارات جهت عرضه كتب مربوط به حضرت فاطمه زهرا(س) و غرفه نرم افزار برای ارایه محصولات فرهنگی و قرآنی نیز در این نمایشگاه دایر خواهد شد. ك/3

7402/1535