۲۹ اسفند ۱۳۹۱، ۱۵:۵۰
کد خبر: 80589721
T T
۰ نفر
رييس شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري: نوروز يكي از سنتهاي حسنه مردم مسلمان ايران است

كرج - رييس شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري گفت : متاسفانه برخي ها به نام اسلام با نوروز برخورد متحجرانه مي كنند، درحالي كه اين يكي از سنت هاي حسنه مردم مسلمان ايران است.

حجت الاسلام 'عباس امیری فر' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وقتی در آیین نوروز به دیدار یكدیگر می رویم و صله رحم انجام می دهیم بسیار طبیعی است كه اسلام با این گونه آیین ها مخالفتی ندارد.

وی با اشاره به اینكه هر ساله علما به مناسبت نوروز پیام می دهند، تاكید كرد: امیدواریم اندك كسانی كه مخالفت می ورزند با تاسی به پیام و فرمایشات رهبری كه در آغاز هر سال، نام مقدسی را برای آن تعیین می فرمایند، این سنت حسنه بیش از پیش در ایران اسلامی احیا شود.

حجت الاسلام امیری فر گفت: نوروز و عید ما مورد تایید حضرت آقاست و ما هم این روزها را جشن می گیریم و پاس می داریم.

وی افزود: از حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) ولی امر مسلمین واژه بهار و نوروز را بسیار شنیده ایم كه خود نشان دهنده اهتمام معظم له بر این سنت حسنه مردم مسلمان ایران است.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری همچنین به انتخابات سال آینده اشاره كرد و گفت: باتوجه به انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری امیدواریم پیرو فرامین و رهنمودهای رهبری این انتخابات همچون گذشته باشكوه و حضور حداكثری مردم در پای صندوق های رای برگزار شود.

وی تاكید كرد: حضور مستمر و تاثیرگذار مردم در این انتخابات به طورقطع باعث یاس و نا امیدی دشمنان نظام و اسلام خواهد شد.

حجت الاسلام امیری فر گفت: بهترین عیدی دعا است و لازم است درآستانه سال نو برای یكدیگر دعا كنیم و خدا را شاكر باشیم كه رهبری اندیشمند و فرزانه و دولتمردانی دلسوز، پرتلاش و احیاگر ارزش های اسلامی داریم.

وی گفت: باتوجه به اینكه كرج و البرز با نام زیبای ایران كوچك در چهار راه مواصلاتی 13 استان قرار گرفته امیدواریم تسهیلات و خدمات مطلوبی به میهمانان نوروزی در این منطقه ارایه شود.

1595/691/587
۰ نفر