۲۹ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۳۴
کد خبر: 80589441
T T
۰ نفر
رانندگان براي تردد در گردنه حيران زنجير چرخ همراه داشته باشند

آستارا ـ تردد در گردنه سخت گذر حيران در محور ارتباطي آستارا به اردبيل به دليل بارش برف و كولاك، كاهش ديد و يخبندان سطح جاده با زنجير چرخ ممكن است و رانندگان عبوري از اين محور بايد زنجير چرخ به همراه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، از دوشنبه شب بارش برف در ارتفاعات كوهستانی غرب گیلان آغاز شده و هم اكنون بارش برف همراه با كولاك مقاطعی از سطح جاده كوهستانی گردنه حیران را پوشانده و فقط خودروهای دارای زنجیر چرخ می توانند در این مسیر تردد كنند.

به دلیل مختل شدن و كندی تردد خودروها در این محور ارتباطی، هم اینك خودروهای زیادی در مسیرهای كولاك گیر این جاده به كندی در رفت و آمد هستند.

به دنبال تغییرات جوی و نفوذ سامانه پرفشار سرد و بارش زا به سواحل جنوبی خزر بارش برف از عصر دیروز در ارتفاعات كوهستانی غرب گیلان آغاز و تا صبح امروز ادامه داشت.

ارتفاع برف در گردنه حیران در مسیر آستارا به اردبیل به بیش از 20 سانتیمتر رسیده و برخی از مقاطع جاده در این گردنه به علت كولاك شدید از صبح امروز پوشیده از برف شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی آستارا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آمادگی كامل ماموران راهداری این شهرستان برای بازگشایی مسیرهای جاده ای گفت: هم اكنون دو گروه آماده راهداری مجهز به سه دستگاه لودر، دو دستگاه گریدر ، چهار دستگاه برفروب و دو دستگاه نمك پاش در راهدارخانه بهارستان در ابتدای گردنه حیران مستقر شده است.

'حجت الله عطایی' از وجود برف در مقاطع مرتفع گردنه حیران خبر داد و به رانندگانی كه قصد عبور از محورهای مواصلاتی كوهستانی غرب گیلان را دارند، توصیه كرد خودروهای خود را به زنجیر چرخ و وسایل و تجهیزات ایمنی مجهز كنند.

وی افزود: با توجه به وجود كولاك و لغزنده بودن سطح جاده های كوهستانی غرب گیلان توصیه می شود خودروها از تردد بدون زنجیر چرخ در این مناطق خودداری كنند.

رییس اداره هواشناسی آستارا نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از بارش 17 میلیمتر باران طی 24 ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: دمای هوا در آستارا به تدریج گرمتر می شود.

'فردین فرتوت نیا' میزان رطوبت هوا در این شهرستان را 85 درصد و دمای فعلی را هفت درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام كرد.

وی با اشاره به توقف بارش برف در ارتفاعات افزود: هوای شهرستان به تدریج ابری و نیمه ابری شده و در تعطیلات عید به تدریج گرم تر شده و به صورت ابری و نیمه ابری خواهد بود.

535/695/587
۰ نفر