۲۸ اسفند ۱۳۹۱، ۱۷:۵۴
کد خبر: 80589027
T T
۰ نفر
چهار هزار و 900 كيلو گرم مواد غذائي فاسد در رودان كشف شد

رودان- مدير شبكه بهداشت و درمان رودان گفت: در پي بازديدهاي مستمر و مداوم و اجراي طرح تشديد كنترل و نظارت بر مراكز تهيه و توزيع مواد غذائي از سوي واحد بهداشت محيط ؛چهار هزار و 914 كيلو گرم مواد غذائي فاسد در اين شهرستان كشف شد.

به گزارش ایرنا غلامعلی خجندی دوشنبه افزود:در این راستا سه هزار و741 كیلو گرم مواد غذائی شامل شیر خشك،پودر كاكائو، شیرینی، بستنی ، گوشت مرغ و گوشت قرمز فاسد كشف و معدوم و یك هزار و 173 كیلو گرم مواد غذائی مشكوك توقیف و مترصد جواب نمونه برداری و آزمایشات لازم است.

وی با اشاره به اجرای طرح تشدید كنترل و نظارت بر مراكز تهیه و توزیع مواد غذائی،اماكن بهداشتی و عمومی اظهار كرد: با اجرای این طرح و در پی انجام بیش از یك هزار و 540 بازرسی از واحدهای صنفی از 30 دی تا 22 اسفندماه؛99 واحد متخلف شناسائی و به دادگاه معرفی كه در این راستا 21 واحد صنفی به دلیل تخلف و عدم رعایت موازین بهداشتی پلمپ شد.

وی حفظ امنیت غذایی مردم و ارتقاء بهداشت عمومی جامعه را از اهداف اجرای این طرح عنوان كرد و ادامه داد:با اجرای این طرح تمامی اماكن عمومی،بهداشتی و مراكز تهیه و توزیع مواد غذائی شهرستان رودان با نظارت بیشتر كارشناسان و بازرسان بهداشت محیط كنترل می شوند.

خجندی از برخورد جدی،قاطع و قانونی با واحدهای صنفی متخلف خبرداد و خاطر نشان كرد:هیچ واحد صنفی متخلف در حاشیه امنیت نیست و بهداشت و درمان تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهد داد امنیت و سلامت شهروندان از سوی افراد سودجو تهدید شود و یا به خطر بیافتد.

این مسوول خاطر نشان كرد: دو اكیپ گشت واحد بهداشت محیط در حوزه شهری و روستائی در طول سال بویژه ایام پایانی سال 91 و تعطیلات نوروزی 92 روزانه از ساعت هشت صبح تا 20 شب فعال هستند و در دیگر ساعات شبانه روز نیز بازرسان و كارشناسان این واحد بصورت آنكال آماده ارائه خدمات به شهروندان می باشند.

خجندی با بیان اینكه این طرح در راستای ارتقای سطح سلامت و ارائه خدمات بهداشتی بیشتر به شهروندان در حال اجراست؛از شهروندان خواست یاریگر بهداشت و درمان در جهت بالا بردن شاخص های بهداشت و سلامت در جامعه باشند.

مدیر شبكه بهداشت و درمان از شهروندان رودانی خواست درهنگام خرید كالا به مشخصات بهداشتی نظیر تاریخ تولید،انقضاء و شماره پروانه بهداشتی كالا توجه نمایند.

خجندی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه مشكل بهداشتی در مراكز عرضه مواد غذایی،اماكن عمومی و تفریحی با تماس با شماره تلفن 4223116-0766 و یا ارسال پیامك به شماره 5470168-0917 مراتب را به واحد بهداشت محیط اطلاع دهند.

این مسئول همچنین از تجلیل از واحدهای صنفی نمونه و صدور 284 كارت بهداشتی برای متصدیان واحدهای صنفی در ظرف این مدت خبر داد و وضعیت میزان كلر آب شرب در شهرستان رودان را مطلوب ارزیابی كرد.

وی اظهار كرد: در پی انجام چهار هزار و 693 مورد كلر سنجی تعداد چهار هزار و 402 مورد آن مطلوب بوده و وضعیت كلر آب در شهرستان رودان مطلوب است.

خجندی در پایان از عرضه نامناسب آبزیان و آلایش های دامی توسط كسبه دستفروش،كیفیت نامطلوب نان، ایجاد ترافیك سنگین در پی تردد ماشین آلات سنگین در سطح شهر،عدم استفاده از كلاه ایمنی از سوی قریب به 99 درصد موتور سواران و وجود دكه های عرضه مواد غذائی در ورودی شهر كه علاوه بر نازیبا جلوه دادن سیمای شهر، بهداشت و سلامت شهروندان را نیز تهدید می كند؛ به عنوان بخشی از مشكلات فراروی رودان نام برد كه باید برای رفع آن چاره ای اساسی اندیشیده شود. ك/3

7196/668