گناباد ظرفيت برگزاري مسابقات منطقه اي و يا حتي بين المللي ورزشهاي پهلواني را دارد

گناباد-رييس فدراسيون ورزشهاي پهلواني و زورخانه اي كشور گفت: گناباد ظرفيت برگزاري مسابقات منطقه اي و يا حتي بين المللي ورزشهاي پهلواني و زورخانه اي را دارد.

'محمد رضا طالقانی' روز یكشنبه در آیین كلنگ زنی ساخت چهاردهمین گود زورخانه ای شهرستان گناباد، افزود: در كرمانشاهی كه آن همه عشق پهلوانی در بین مردم و جوانانش موج می زند تنها دو گود زورخانه وجود دارد و وجود 13 گود زورخانه در شهرستان گناباد موجب تحسین و آفرین است.

وی با بیان اینكه وجود این تعداد گود زورخانه در گناباد خستگی را از تن در می كند، افزود: البته شما هم كار زیادی نكرده اید چون شهر شما متبرك به نام علی (ع) و مشهور به علی دوستی است و باید ورزش منسوب به مولا علی (ع) در این شهر رواج خاصی داشته باشد.

او گفت:گود زورخانه با مسجد، یكی است چون اصل نماز، علی و ولایت اولاد علی (ع) است و او و فرزندانش هستند كه همه كاره خداوند تبارك و تعالی بر روی زمین هستند.

در این آیین شهردار گناباد نیز گفت:این گود باستانی با صرف اعتباری افزون بر 9 میلیارد و 200 میلیون ریال از محل درآمدهای عمومی این شهرداری ساخته می شود.

ˈحمید بناییˈ افزود:این زورخانه در زمینی به مساحت 433 متر مربع در بهترین نقطه شهر گناباد ساخته می شود و ظرف 12 تا 18 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینكه شهرداری گناباد از متولیان ورزش این شهرستان در زمینه ورزش بهتر كار كرده است، گفت:شهرداری گناباد از سال 1386 تا كنون حدود 60 میلیارد ریال برای ورزش شهرستان گناباد هزینه كرده است.

وی اظهارداشت :ساخت و طراحی پنج میدان روباز، میدان دو و میدانی و اسكیت و میدان روباز با چمن مصنوعی از جمله اقدامات شهرداری گناباد در زمینه تربیت بدنی و ورزش است.

بنایی افزود: شهرداری گناباد اعتقاد دارد كه باید درآمد مردم را صرف خود مردم كرد و در كنار عمران شهری باید به تربیت بدنی كه موجب نشاط و شادابی و سرزندگی مردم می شود نیز پرداخت.

فرماندار گناباد نیز در این آیین با بیان مختصری از پیشینه تاریخی شهرستان گناباد گفت:تعداد گودهای ورزش باستانی در شهرستان گناباد از تعداد گودهای موجود در شهر مشهد به عنوان مركز استان خراسان رضوی بیشتر است.

'محمد صفایی' افزود:ممكن است كه این گودها به لحاظ كیفیت و وسعت، قابل رقابت با گودهای مركز استان نباشد اما تعدد آنها و كمیت آنها نشانگر رویكرد مردم شهرستان گناباد به این ورزش اصیل اسلامی - ایرانی است.

1922/659