۲۷ اسفند ۱۳۹۱، ۱۳:۵۶
کد خبر: 80587469
T T
۰ نفر
شوراي اسلامي مسيحي 'ياري قدس' درباره تبديل تدريجي  گورستان مامن الله به منطقه تلمودي هشدار داد

تهران- شوراي اسلامي مسيحي 'ياري رساني به قدس' امروز يكشنبه درباره تداوم اقدامات رژيم صهيونيستي نسبت به هتك حرمت گورستان تاريخي مامن الله در قدس اشغالي و تبديل آن به منطقه تلمودي هشدارداد .

به گزارش روز یكشنبه پایگاه خبری ' فلسطین الیوم' این شورا در بیانیه ای خواستار جلوگیری از هتك حرمت اماكن مقدسه اسلامی و تخریب قبرستان تاریخی مامن الله و مصادره زمین های وابسته به آن و نیز پیشگیری از تغییر هویت این منطقه از طریق ساخت بوستان ها، كنیسه ها و اماكن عمومی به شیوه غیر اسلامی شد.

'حنا عیسی' دبیر كل شورای اسلامی مسیحی، تداوم اقدامات رژیم صهیونیستی در محو آثار گورستان تاریخی مامن الله ،نبش قبر مسلمانان ،از بین بردن اجساد علما و دانشمندان اسلامی علی رغم ابراز خشم و انزجار فلسطینی ها را ،مبارزه طلبی آشكار رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان وتمامی قوانین بین المللی دانست.

گورستان تاریخی مامن الله در قدس اشغالی از قدیمی ترین گورستان های اسلامی است كه قبور بسیاری از صحابه رسول خدا (ص) و نوادگان آنها ، دانشمندان وشهدا در آن وجودددارد.

رژیم صهیونیستی با تخریب صدها قبر از قبور صحابه رسول الله (ص) ودیگر شهدای صدر اسلام، علاوه بر مصادره مساحت زیادی از اراضی آن وتبدیل آنجا به بازار ،از آن به عنوان مقدمه ای برای ساخت موزه تسامح یاد كرده است .

برپایه گزارش های دریافتی، رژیم صهیونیستی همچنین در نظر دارد قسمتی از این ارزشمند تاریخی را تبدیل به محلی برای نگهداری سگ ها و احداث رستوان و پاركینگ كند.

مترجمام** 1453**1446