۲۷ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۵۸
کد خبر: 80587119
T T
۰ نفر

كميته گردشگري در 836 روستاي گلستان تشكيل شد

۲۷ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۵۸
کد خبر: 80587119
كميته گردشگري در 836 روستاي گلستان تشكيل شد

گرگان - مسوول كميته گردشگري روستايي ستاد دائمي تسهيلات و نظارت بر سفرهاي نوروزي گلستان گفت: به منظور استقبال از مهمانان نوروزي و خدمات‌رساني به آن ها كميته گردشگري در 836 روستاي استان تشكيل شده است.

'حسن نوروزی' روز یكشنبه در حاشیه نشست كمیته گردشگری روستایی ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان گلستان اظهار كرد: این كمیته‌ها در زمینه تغییر مطلوب سیمای روستاها با هدف ایجاد تصویری مثبت از استان مستعد و تاریخی گلستان در ذهن گردشگران و نیز كمك به ماندگاری بیش از پیش مسافران در استان نقش موثری دارند.

وی افزود: برخی از جاذبه‌های گردشگری استان در محدوده روستاها وجود داشته و به همین دلیل تردد در این روستاها زیاد است لذا دفتر امور روستایی به عنوان عضوی از ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان، كمیته‌های گردشگری روستایی را راه‌اندازی كرد.

مدیركل دفتر امور روستایی استانداری گلستان با اعلام این كه 15 كمپ ثابت گردشگری روستایی در استان تشكیل می‌شود، خاطرنشان كرد: این كمیته‌ها در روستاها به ریاست دهیاران و در بخش‌ها به ریاست بخشداران فعالیت می‌كنند.

نوروزی با بیان این كه برخی از این كمیته‌ها، كمپ‌های ثابت گردشگری و جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی را برگزار می‌كنند، ادامه داد: كمپ‌های ثابت گردشگری در 15 روستای استان آماده استقبال از مسافران نوروزی هستند.

به گفته وی، در غرب استان گلستان چهار كمپ پیش‌بینی شده كه دو كمپ در بندرگز (جفاكنده و گزشرقی)، یك كمپ در روستای 'النگ' كردكوی و یك كمپ نیز در 'سیجوال' بندرتركمن مستقر هستند.

مسوول كمیته گردشگری روستایی ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی گلستان خاطرنشان كرد: در تعطیلات نوروز 92، هشت كمپ ثابت گردشگری روستایی در شرق استان و یك كمپ نیز در آق‌قلا فعالیت می‌كنند.

نوروزی تصریح كرد: آزادشهر، رامیان، گنبدكاووس، مینودشت، كلاله، گالیكش و آق‌قلا شهرستان‌های دارای كمپ‌های ثابت گردشگری روستایی هستند.

به گفته وی، در آزادشهر دو كمپ راه‌اندازی می‌شود كه یكی در 'خوش‌ییلاق' بخش 'چشمه‌ساران' و دیگری به صورت گروهی متعلق به دهیاری‌های بخش مركزی این شهرستان در میدان 'ا..' آزادشهر مستقر هستند.

مدیركل دفتر امور روستایی استانداری گلستان با بیان این كه سهم گنبدكاووس از تشكیل كمپ‌های ثابت گردشگری روستایی یك كمپ است، بیان كرد: این كمپ در سه‌راهی بخش داشلی‌برون فعالیت می‌كند.

نوروزی ادامه داد: روستای 'القجر' واقع در ورودی غربی مینودشت نیز كمپ ثابت گردشگری روستایی دارد.

وی با بیان این كه در رامیان نیز دو كمپ مستقر خواهد شد، اضافه كرد: یك كمپ به صورت گروهی متعلق به دهیاری‌های بخش مركزی این شهرستان و دیگری در روستای 'داركلاته' فعالیت می‌كنند.

مسوول كمیته گردشگری روستایی ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی گلستان با بیان این كه در هر یك از شهرستان‌های كلاله، گالكیش و آق‌قلا نیز یك كمپ ثابت گردشگری روستایی در تعطیلات نوروز راه‌اندازی می‌شود، گفت: 'یلی‌بدراق كلاله' واقع در مسیر زیارتگاه 'خالد نبی' یكی از این كمپ‌هاست.

نوروزی متذكر شد: روستای 'تنگراه' گالیكش واقع در ورودی شرقی استان گلستان از سمت جنگل گلستان و روستای 'گری‌دوجی' واقع در مسیر آق‌قلا به گنبدكاووس نیز دو كمپ ثابت گردشگری روستایی دیگری هستند كه توسط دهیاری‌ها و با حمایت فرمانداری، بخشداری و شورای اسلامی بخش‌ها راه‌اندازی می‌شوند.

این مسوول در پایان اظهار كرد: از مجموع 15 كمپ ثابت گردشگری روستایی، دو كمپ در روستاهای 'زیارت' و 'قرق' گرگان تشكیل می‌شوند.

602