حضوردراقيانوس اطلس وانجام رزمايش تاكتيكي مشترك با عمان در سال92

تهران - فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي با بيان اينكه ناوگروه بيست و چهارم اين نيرو براي نخستين بار توانست پس از حضور در اقيانوس آرام از خط استوا عبور كند، افزود: برنامه ما در سال آينده حضور در اقيانوس اطلس است.

امیر دریادار 'حبیب الله سیاری' روز جمعه در مراسم گرامیداشت پایان سال كاری 91، با بیان اینكه حضور دراقیانوس اطلس جزء برنامه های نیروی دریایی در سال 92 خواهد بود، افزود: حضور نیروی دریایی در اقیانوس آرام و بویژه در دریای چین جایگاه بسیار مهم و ارزشمندی برای ایران اسلامی ایجاد كرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، وی تاكید كرد: ما تاكنون دراقیانوس آرام و دریای چین حضور نداشتیم و این موضوع گامی تاریخی در مسیر تحقق تدابیر و تاكیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور در آب های آزاد محسوب می شود.

دریادار سیاری به مرور اقدامات نیروی دریایی در سال 91 پرداخت و توضیح داد: نیروی دریایی در زمینه اجرای طرح ولایت، ساخت و ساز، نوسازی ناوها و زیر دریایی ها، افزایش عمرتجهیزات، پیشرفت های بسیار چشم گیر و مهمی داشته است.

این مقام مسوول در نیروی دریایی ارتش به حضور مستمر ناوگروه های مختلف ارتش در آبراه های مهم جهانی بخصوص خلیج عدن اشاره كرد و یادآورشد كه ناوگروه های نیروی دریایی ارتش بدون هیچ وقفه ای ماموریت های مربوط به اسكورت كشتی ها و تامین خطوط مواصلاتی را بطور مستمر و با توانمندی كامل انجام داده و مانند گذشته كشتی های تجاری را در امنیت كامل از منطقه خطر عبور می دهند.

وی با تاكید بر لزوم حفظ آمادگی و ارتقاء توان رزمی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی تاكید كرد كه باید توان رزمی كنونی را حفظ و در جهت تقویت آن بكوشیم، آنگونه كه فلسفه وجودی ما داشتن توان رزمی برای دفاع از حریم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

دریادار سیاری با ارایه گزارشی از سفر اخیر هیات نظامی نیروی دریایی ارتش به كشور عمان، دستاوردهای این سفر را موثر و موفقیت آمیز خواند و ابراز امیدواری كرد كه در سال 92 رزمایش امداد و نجات و رزمایش تاكتیكی، بصورت مشترك با نیروهای مسلح كشور عمان انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین 'عباس محمدحسنی' رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی نیزدر ابتدای این مراسم با تبریك سال جدید به بیان اصول ویژه برای تبدیل هر روز به عید پرداخت.

سیام**9103