۲۵ اسفند ۱۳۹۱، ۸:۰۵
کد خبر: 80584838
T T
۰ نفر
نرخ حمل خودرو و مسافر از بنادر جنوبي كشور به كيش اعلام شد

كيش-دبير ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي سال 92 كيش نرخ بليت مسافري و هزينه حمل خودرو از بنادر لنگه، چارك و آفتاب به جزيره كيش را اعلام كرد.

'ناصر قاسمی نیا' جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: هزینه رفت و برگشت هر خودرو 'بدون راننده و سرنشین' در مسیر بندر لنگه به كیش یك میلیون و650هزار ریال و نرخ بلیت رفت و برگشت برای هر مسافر 670 هزار ریال است.

وی ادامه داد: همچنین هزینه حمل هر دستگاه خودرو 'با راننده' در مسیر بندر چارك به كیش و بالعكس یك میلیون و 200هزار ریال و نرخ بلیت هر مسافر به صورت رفت و برگشت و با شناور لندینگ كرافت 220هزار ریال می باشد.

قاسمی نیا تصریح كرد: در مسیر بندر آفتاب به كیش نیز هزینه حمل هر خودرو 'با راننده' به صورت رفت و برگشت یك میلیون و100و هزینه هر مسافر با شناور لندیگ كرافت 220 هزار ریال در نظر گرفته شده است.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد كیش خاطرنشان كرد: هزینه هر مسافر توسط اتوبوس های دریایی پیشرفته در مسیر رفت و برگشت بندر لنگه – كیش 670هزارریال ،بندر چارك 440 هزار ریال و بندر آفتاب 410هزارریال است.

وی تاكید كرد: برای كودكان زیر دو سال در مسیرهای اعلام شده بلیت صادر می شود ولی وجهی دریافت نخواهد شد و فقط از افراد بالای دو سال 'وجه كامل' دریافت می شود.

قاسمی نیا در ادامه با تاكید بر این مطلب كه از ورود خودروهای فاقد برگ معاینه فنی به شناورها، جلوگیری می شود، توصیه كرد:همچنین در این ایام تردد هر گونه ماشین آلات سنگین به جز وسایل نقلیه حمل سوخت و مایحتاج عمومی مردم و ماشین آلات سازمان منطقه آزاد كیش و شركت سرمایه گذاری و توسعه كیش ممنوع است.

سخنگو ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی سال 92 كیش با بیان اینكه بیش از 200 هزار گردشگر و 15 هزار خودرو در ایام نوروز سال 1391 به جزیره كیش سفر كردند، پیش بینی كرد: بیش از 16 هزار خودرو و 300 هزار گردشگر در تعطیلات نوروزی سال 92 وارد جزیره كیش شوند.

جزیره زیبای كیش با 92 كیلومتر مربع مساحت در 18 كیلومتری سرزمین اصلی در آبهای نیلگون خلیج فارس واقع شده است.ك/3

1234/668