۲۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۲۳
کد خبر: 80583055
T T
۰ نفر
نويسنده كتاب شرح اسم: نخستين ماموريت سياسي رهبر معظم انقلاب در بيرجند بوده است

بيرجند-نويسنده كتاب شرح اسم گفت: نخستين دستگيري، ماموريت و منبر سياسي رهبر معظم انقلاب در بيرجند مركز خراسان جنوبي بوده است.

'هدایت الله بهبودی' روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیرجند افزود: كتاب 'شرح اسم ' عنوان كتابی با محتوای زندگینامه رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت الله ' سید علی خامنه ای ' است.

وی با بیان اینكه نخستین چاپ این كتاب در 50 هزار نسخه طی سال جاری منتشر شد اظهار داشت: زندگی رهبر معظم انقلاب به سه دوره 'از تولد تا پیروزی انقلاب، از پیروزی انقلاب تا رهبری و از رهبری به بعد' تقسیم می شود كه كتاب شرح اسم به دوره اول زندگی ایشان می پردازد.

وی با بیان اینكه تاریخ نگاری محلی به دلیل اینكه شناسنامه شهر و استان بوده از اهمیت زیادی برخوردار است یادآور شد: نخسین آشنایی رهبر معظم انقلاب با امام خمینی (ره) بعد از ماموریت های سیاسی ایشان به بیرجند بوده است.

وی ادامه داد: جمع آوری منابع مورد استفاده در كتاب شرح اسم حدود یكسال به طول انجامید گفت: نگارش این كتاب 18 ماه زمان برده است.

نویسنده كتاب شرح اسم به علت نامگذاری این كتاب اشاره كرد و افزود: در علم منطق اگر نتوانیم به ذات یك حقیقت پی ببریم می توانیم آن را به عنوان اسم شرح دهیم لذا این نام را برای كتاب زندگینامه رهبر معظم انقلاب انتخاب كردم.

بهبودی گفت: كتاب شرح اسم به زندگی نامه رهبر معظم انقلاب در سالهای 1318 تا 1357 می پردازد و بعد از آن به دلیل معاصرت و نزدیكی به زمان فعلی، به لحاظ تاریخی توانایی نگارش آن را ندارم.

وی دامه داد: سندهای مورد استفاده در این كتاب متعلق به سه نهاد ' امنیتی، انتظامی و نظامی دوره پهلوی دوم' یعنی سازمان اطلاعات و امنیت كشور، شهربانی و ارتش است.

وی با اشاره به اینكه شخص 'آیت الله خامنه ای' نیز خاطرات زندگی خود را چندین بار بیان كرده اند افزود: این اقدام نخستین بار در دوران ریاست جمهوری و مرتبه دوم در زمان رهبری ایشان بوده و هنوز هم ادامه دارد.

نویسنده كتاب شرح اسم درباره نقد كتاب خود گفت: این كتاب به لحاظ ساخت و شكل می توانست بهتر باشد چرا كه در طول انجام كار، قالب را فدای وفاداری به متن و محتوا كردم.665