۲۲ اسفند ۱۳۹۱، ۱۹:۱۶
کد خبر: 80581995
T T
۰ نفر

شهردار درچه: مخالف الحاق اين شهر به اصفهان هستم

۲۲ اسفند ۱۳۹۱، ۱۹:۱۶
کد خبر: 80581995
شهردار درچه: مخالف الحاق اين شهر به اصفهان هستم

خميني شهر، اصفهان - شهردار درچه با مخالف با الحاق اين شهر به كلانشهر اصفهان گفت: در مديريت كلانشهري در دنيا، الحاق امري منسوخ شده است و به جاي آن بايد مديريت درچه را قوي تر كنيم.

به گزارش ایرنا، علیرضا اطهری فر روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران ضمن ارائه گزارش فعالیت های شهرداری درچه گفت: شهرداری درچه تنها شهرداری كشور است كه تا پایان سال 91 با نهاد كتابخانه ها تسویه حساب كرده است.

وی افزود: در زمینه ورزشی نیز تنها سالن اختصاصی تنیس روی میز كه دومین سالن اختصاصی در استان است در درچه به بهره برداری رسید.

اطهری فر با بیان اینكه 70 درصد شهر درچه شبكه فاضلاب ندارد، گفت: به علت ناهماهنگی بین ادارات این مشكل در شهر وجود دارد و باعث مهاجرت مردم شهر و نیز آلودگی آبهای زیرزمینی می شود.

وی در خصوص ساخت و سازهای غیرقانونی یكی از نهادها در حریم زاینده رود گفت: این موضوع از طریق استانداری در حال پیگیری است.

وی با بیان اینكه در آغاز كار دوره سوم شورا بودجه شهرداری درچه یك میلیارد و 800 هزار تومان و به ازای هر نفر 40 هزار تومان بود، گفت: با توجه به جمعیت 43 هزار و 200 نفری درچه بر اساس آخرین سرشماری، یكی از اهداف ما این بود كه سرانه دو برابر شود.

وی افزود: از بزرگترین فعالیت های عمرانی شهرداری درچه احداث پل بعثت است كه با مبلغی در حدود هشت میلیارد تومان به همراه آزادسازی مسیر و توسعه جاده های دسترسی مدتی پیش افتتاح شد.

وی احداث سه سالن ورزشی، یك فرهنگسرا، دو خیابان، بهسازی و مسقف سازی پنج گلزار شهدا و اصلاح و ساماندهی مادی های شهر با طول 11 كیلومتر را از دیگر برنامه های عمرانی شهرداری بیان كرد و افزود: اعتبار تخصیص یافته به پروژه های عمرانی حدود 20 میلیارد تومان است.

اطهری فر در زمینه فعالیت های خدماتی شهرداری درچه به مواردی همچون واگذاری بخش های خدماتی به بخش خصوصی، توسعه بخش كارگری، خرید ماشین جارو و دستگاه های حمل زباله، راه اندازی بخش بازیافت، احداث پارك ترافیكی درچه به عنوان دومین پارك ترافیكی استان و افزایش كرامت كارگران و نیروهای خدماتی از طریق بالا بردن پایگاه اجتماعی آنها اشاره كرد.

وی گفت: حاصل این فعالیت ها این است كه ما اولین نهادی هستیم كه در تمام بخش های شهرداری از خدماتی تا كارمندی، بدهی حقوق معوقه به افراد نداریم.

وی ادامه داد: در بخش های فرهنگی از جمله فعالیت های شهرداری درچه، ارتباط با كانون های فرهنگی، پایگاه های بسیج و مساجد و كمك مالی به مساجد است و در حالی كه طبق قانون دو درصد از بودجه سالیانه شهرداری ها به مسائل فرهنگی می رسد بیش از چهار برابر برای مسائل فرهنگی اختصاص داده ایم.

وی فعالیتهای شهرداری در زمینه اداری را حركت به سوی شهر الكترونیك و شهروند الكترونیك دانست.

اطهری فر علت فعالیت های اندك شهرداری در خصوص بازسازی برج های كبوتر خانه منطقه ولاشان را مالكیت های شخصی عنوان كرد.

/پ/7145/ 607