۲۱ اسفند ۱۳۹۱، ۱۵:۱۰
کد خبر: 80580021
T T
۰ نفر
ايران اسلامي موفقيت هاي چشمگيري در عرصه مجازي كسب كرده است

خرم آباد - دبير شوراي عالي اطلاع رساني و عضو شوراي مجازي كشور گفت: اجراي طرح دولت الكترونيك و دسترسي 50 درصدي مردم به اينترنت و توليد سالانه صدها نرم افزار ديني از موفقيت هاي چشمگير كشور در عرصه مجازي است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین 'حمید شهریاری' روز دوشنبه در نخستین گردهمایی مدیران و فعالان عرصه مجازی لرستان، افزود: راه اندازی ایمیل ملی با امنیت تضمین شده و ایجاد مركز رسانه های دیجیتال، دادسرای ویژه رایانه و پلیس فتا با 65 درصد كشف جرائم در این عرصه، از دیگر موفقیت ها و توانمندی های كشور در حوزه سایبری است.

دبیر شورای عالی اطلاع رسانی افزود: البته نبود مرجع تعیین استاندارد و پالایش هوشمند در عرصه مجازی از دیگر ضعف های موجود در این حوزه است كه اقدام قابل توجهی نیز دراین خصوص انجام نشده است.

دكتر شهریاری اظهار داشت: همچنین عدم توجه جدی به تولید محتوای بومی و موثر و همچنین موتور جستجوی ملی یكی دیگر از ضعف های كنونی كشور در حوزه فضای مجازی است.

به گفته وی، این مشكلات خود برای فعالان عرصه مجازی یك تهدید محسوب می شود و تاییدی بر لزوم ارائه برنامه های آموزشی و علمی دقیق دراین عرصه است.

عضو شورای مجازی كشور با اشاره به اینكه یكی از مهم ترین دلایل برای ایجاد موج بیداری اسلامی در جهان، انقلاب شكوهمند اسلامی ایران است، افزود: امروز با استفاده از عرصه مجازی و دسترسی به اطلاعات جهانی، افتخارات و توانمندی های ملت را به خوبی بیان می شود.

وی اظهار داشت: استفاده از فضای مجازی فرصت مناسبی برای گسترش پیام انقلاب اسلامی در دنیا را فراهم كرده و بیداری اسلامی با تاثیرپذیری از این انقلاب و رهبری های امام راحل و مقام معظم رهبری درحال حركت است.

7274/1625