۱۹ اسفند ۱۳۹۱، ۱:۱۶
کد خبر: 80576027
T T
۰ نفر
حماس و جهاد اسلامي تصميم اوباما براي سفر به فلسطين اشغالي را محكوم كردند

تهران – جنبش 'حماس' و جنبش 'جهاد اسلامي' مخالفت خود را با ديدار باراك اوباما رييس جمهوري آمريكا از مسجد الاقصي و بيت المقدس اعلام كردند و از فلسطيني ها خواستند تا در برابر اين ديدار ايستادگي كنند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری القدس العربی، 'مشیر المصری' یكی از رهبران جنبش حماس روز جمعه در پایان راهپیمایی كه این جنبش در باریكه غزه در حمایت از مسجد الاقصی ترتیب داده بود گفت: سفر اوباما به شهر اشغالی بیت المقدس، اعلان جنگ و تحریك احساسات امت اسلامی به شمار می رود.

وی از فلسطینی های ساكن كرانه باختری و شهر بیت المقدس خواست، در برابر سفر باراك اوباما به منطقه كه قرار است در تاریخ بیستم ماه جاری میلادی (مارس) انجام شود، ایستادگی كنند.

المصری از باراك اوباما خواست در تصمیم خود برای سفر به شهر بیت المقدس و دیدار از مسجد الاقصی تجدید نظر كند.

وی فلسطینی ها را صاحبان اصلی بیت المقدس و مسجد الاقصی دانست و از تشكیلات خودگران فلسطین در رام الله خواست، به همكاری امنیتی خود با اسرائیل پایان دهد.

از سوی دیگر خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی نیز در این راهپیمایی طی سخنانی از اوباما خواست در مواضع خود تجدید نظر كرده و دیدار خود از مسجد الاقصی را لغو كند.

وی از فلسطینی ها نیز خواست در برابر رییس جمهوری آمریكا بایستند و به سمت وی كفش پرتاب كنند.

خالد البطش خطاب به فلسطینی های ساكن كرانه باختری گفت: به باراك اوباما اجازه ورود به مسجد الاقصی را ندهید تا این موضوع نتواند به اشغالگری مشروعیت ببخشد.

از سوی دیگر اسماعیل هنیه، نخست وزیر مردمی فلسطین در غزه نیز از تشكیلات خودگردان فلسطین خواست درخصوص سفر قریب الوقوع باراك اوباما رئیس جمهوری آمریكا به سرزمین های اشغالی هوشیار باشد و در را به روی آشتی ملی نبندد.

وی در خطبه های نماز جمعه نوار غزه تاكید كرد كه در آستانه سفر باراك اوباما به فلسطین اشغالی، تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی وتعرضات آن به معراجگاه نبی مكرم اسلام اوج گرفته است.

وی اضافه كرد: با توجه به سفرهای گذشته مقامات آمریكایی به منطقه وآگاهی ما از نتایج آن، براین باوریم كه سفر آتی اوباما هیچیك ازخواسته های ملت فلسطین را محقق نمی كند وبه حل منازعه فلسطینیان با صهیونیست ها كمكی نخواهد كرد.

هنیه تاكید كرد: یكی از اهداف اوباما از این سفر به تعطیلی كشاندن برنامه آشتی ملی درجهت ازسرگیری روند مذاكرات بیهوده میان این تشكیلات ودولت عبری است.

اسماعیل هنیه خاطرنشان كرد: ملت ما هرگز از سرگیری مذاكرات نافرجام و به بن بست رسیده میان تشكیلات رام الله و رژیم صهیونیستی را قبول نخواهد كرد.

نخست وزیر، ملت فلسطین را به حركت در راستای ساماندهی به وضعیت داخلی جهت حفظ وتقویت مولفه های قدرت وپایداری وپایان بخشیدن به توطئه های طرف هایی كه مقدرات این ملت را به بازیچه می گیرند، فرا خواند.

در برابر این سخنان رهبران گروههای فلسطینی، كاخ سفید اعلام كرد سفر اوباما به فلسطین اشغالی قطعا انجام خواهد شد و اوباما هم گفته است در رابطه با طرح صلح اقدامی نخواهد كرد.

**مترجمام**1480**