۱۸ اسفند ۱۳۹۱، ۱۳:۰۳
کد خبر: 80575501
T T
۰ نفر

سينماي صامت در راديو نمايش بررسي مي شود

۱۸ اسفند ۱۳۹۱، ۱۳:۰۳
کد خبر: 80575501
سينماي صامت در راديو نمايش بررسي مي شود

تهران - 'سينماي صامت' در برنامه راديويي 'سينما - جامعه' و 'زيرساخت هاي برنامه سازي' در برنامه راديويي 'كارنامه' در راديو نمايش مورد بحث و بررسي قرار خواهند گرفت.

به گزارش روز جمعه خبرنگار فرهنگی ایرنا، برنامه امشب (جمعه18 اسفند) 'كارنامه' به بررسی زیرساخت های برنامه سازی در رادیو نمایش اختصاص دارد.

صدرالدین شجره مجری كارشناس این برنامه است ودرآن برخی متخصصان و مدیران رادیو نمایش درباره ویژگی های برنامه سازی در این رادیو تازه تأسیس صحبت می كنند.

حسین قلعه قوند مدیر گروه نمایش و جامعه، داود رشیدی مدیر گروه نمایش و اندیشه، محسن بناساز مدیر گروه فرهنگ و نمایش مهمانان این برنامه هستند و جهان شاه آل محمود به عنوان یكی ازمتخصصان قدیمی رادیو به عنوان كارشناس حضور دارد.

همچنین مهدی دهقانی نیری مدیر رادیو نمایش به همراه نادربرهانی مرند مدیردفتر ادبیات نمایشی این رادیو به صورت تلفنی در این باره صحبت خواهند كرد.

سردبیر 'كارنامه' محسن قصابیان است و مهدی شیبانی زاده به عنوان تهیه كننده، روزبه حسینی درسمت نویسنده و رامین ناصر نصیر به عنوان دبیر اجرایی با این برنامه همكاری می كنند.

برنامه 'كارنامه' كه ویژه سینما، تئاتر، رادیو و تلویزیون است، جمعه شب ها ساعت 21 تا 23 روی موج اف. ام با مقیاس 5/107 مگاهرتس از رادیو نمایش پخش می شود.

همچنین غلامرضا آذری عضوهیأت علمی دانشگاه و مدرس جامعه شناسی و ارتباطات به عنوان مهمان حاضردراستودیو برنامه 'سینما - جامعه' در كنارسعید قطبی زاده مدرس و منتقد سینما،میهمان گفتگو اختصاصی این برنامه هستند كه به بررسی خاستگاه و ویژگی ها سینمای صامت دردوران گذشته می پردازند.

نویسنده وسردبیر این برنامه روزبه حسینی است و امیرحسن نوایی به عنوان مجری كارشناس حضور دارد.

آزاده شاهرخ مهر تهیه كننده، حمیدرضا هدایتی گزارشگر و فروغ سجادی محقق و گفتگو كننده در این برنامه هستند.

برنامه 'سینما – جامعه' روزهای جمعه روی موج FM با مقیاس 5/107مگاهرتس از رادیو نمایش پخش می شود.



** وقایع روزانه الهام بخش من برای ساخت فیلم موبایلی است

كارگردان فیلم های كودك و نوجوان گفت: با استفاده از گوشی تلفن همراهم فیلم سازی می كنم تا برخی وقایع پیرامونم را ساده تر ثبت كنم.

این كارگردان افزود: دوربین تلفن همراه شاید بهترین وسیله ای باشد كه از طریق آن بتوان رخداد های واقعی و روزانه را كه بعضی اوقات مهم هم هستند آرشیو كرد.

وی كه قرار است با ساخت فیلم كوتاه سه دقیقه ای در جشنواره فیلم و عكس همراه تهران حضور داشته باشد گفت: از دوربین موبایلم استفاده می كنم و حتی قصد دارم با موبایلم فیلم بسازم.

اولین جشنواره فیلم و عكس همراه تهران با دبیری فرجاد خوشبین در تهران و دیگر استان های كشور برگزار می شود و علاقه مندان می توانند آثار خود در زمینه فیلم و عكس موبایلی را از طریق سایت جشنواره به آدرس www.tfpf.mobi ارسال كنند.

فراهنگ(2)**9266**1601
۰ نفر