۱۸ اسفند ۱۳۹۱، ۱:۰۸
کد خبر: 80575299
T T
۰ نفر
بزرگداشت زنده ياد روح الاميني ارج نهادن به ساحت دانش است

استاندار كرمان گفت: بزرگداشت زنده ‌ياد‌ محمود روح ‌الاميني استاد مردم شناسي، ارج نهادن به ساحت مقدس دانش و دانش‌ پروري است.

به گزارش ایرنا، 'اسماعیل نجار' به مناسبت دومین سالگرد درگذشت زنده یاد دكتر 'محمود روح الامینی' و برگزاری همایش بزرگداشت استاد فقید مردم شناسی ایران پیامی صادر كرد كه عصر پنجشنبه در این همایش قرائت شد.

استاندار كرمان اظهار كرد: این آیین احترام به همه‌ محققان‌، عالمان و پژوهشگرانی است كه در عرصه ‌های پر‌نشاط علمی‌، فرهنگی‌، اجتماعی و شناساندن ظرفیت ‌ها و استعدادهای این مرز و بوم تلاش می‌ كنند‌.

وی افزود: جایگاه رفیع علم و آگاهی در دین مبین اسلام از چنان جلوه‌ ای برخوردار است كه انسان در سایه قداست و معنویت آن می ‌تواند مسیر سعادت را طی كند و شیفتگان و دلدادگان این وادی بی ‌نهایت، روندگان طریق صعود به قله معرفت و شناخت می ‌شوند‌.

نجار، گفت: زنده ‌یاد‌ محمود روح‌ الامینی كوهبنانی بنیانگذار رشته مردم ‌شناسی در ایران كه چند‌ كتاب را به زیور طبع آراسته و مقاله ‌های ارزشمند و اثربخشی در این رشته از وی به چاپ رسیده در زمره این كاروانیان است‌.

وی بیان كرد: در خاتمه لازم می دانم با طلب آمرزش برای روح آن استاد فقید از همه اعضای ستاد برگزاری این همایش قدردانی نموده و دوام توفیقات خادمان این گستره را از درگاه خداوند منان مسئلت دارم.ك/2

7443/8154/2624