۱۴ اسفند ۱۳۹۱، ۱۶:۲۵
کد خبر: 80569956
T T
۰ نفر

جشنواره بازي هاي بومي و محلي اكو برگزار مي شود

۱۴ اسفند ۱۳۹۱، ۱۶:۲۵
کد خبر: 80569956
جشنواره بازي هاي بومي و محلي اكو برگزار مي شود

تهران - سرپرست فدراسيون ورزش هاي سنتي و بازي هاي بومي و محلي گفت: در راستاي ترويج ورزش هاي بومي و محلي ايران، به دنبال برگزاري جشنواره بازي هاي بومي كشورهاي عضو اكو هستيم.

'غلامرضا جعفری' امروز (دوشنبه) پس از برگزاری مجمع عمومی و سالانه فدراسیون ورزش های بومی و محلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یادآور شد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، سال 92 برای فدراسیون ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی، سال پركاری خواهد بود.

وی اعلام كرد: یكی از مهم ترین برنامه های ما در این سال، برگزاری جشنواره بازی های بومی كشورهای عضو اكو است.

سرپرست فدراسیون ورزش های بومی و محلی اذعان داشت: این جشنواره می تواند كمك بسزایی در راستای ترویج صدور ورزش های بومی ایران به سایر كشورها باشد.

وی ادامه داد: فدراسیون ورزش های بومی و محلی هم اكنون در حال رایزنی های لازم و فراهم كردن شرایط مساعد برای برگزاری این مسابقات است.

جعفری تصریح كرد: یكی از برنامه های اصلی فدراسیون ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی، گسترش فرهنگ ایرانی و اسلامی از طریق صدور ورزش های بومی ایران به دیگر كشورها است.

وی ادامه داد: برگزاری همایش ها و مسابقات مختلف كشوری و منطقه ای از جمله دیگر برنامه های این فدراسیون برای سال 92 است كه به صورت جدی دنبال خواهد شد.

ایران، ازبكستان، افغانستان، تاجیكستان، قزاقستان، قرقیزستان، تركیه، پاكستان، تركمنستان و جمهوری آذربایجان كشورهای عضو سازمان اقتصاد بین المللی اكو هستند.

ورزشی (4). ** 9303 ** 1589
۰ نفر