۱۴ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۳۰
کد خبر: 80569674
T T
۰ نفر
جلسه محاكمه 94 نفر در امارات به اتهام تلاش براي براندازي نظام آغاز شد

تهران - محاكمه 94 نفر وابسته به گروه اخوان المسلمين در امارات متحده عربي به اتهام تلاش براي براندازي نظام حاكم در اين كشور در دادگاه عالي فدرال ابوظبي آغاز شد .

خبرگزاری 'یونایتد پرس اینترنشنال' گزارش داد در میان این متهمان نام چندین قاضی ، استاد دانشگاه ، وكیل و رهبران دانشجویی به چشم می خورد و بیشتر آنان تابعیت اماراتی دارند .

یونایتد پرس افزود : این افراد همچنین متهم به تاسیس یك گروه سری مرتبط با گروه اخوان المسلمین شده اند .

این افراد سال گذشته میلادی بازداشت شدند و مقام های اماراتی در آن زمان اعلام كردند كه بر اساس اطلاعات موجود ، آنان فعالیت سیاسی داشته اند .

فعالان اجتماعی در شبكه های اجتماعی اعلام كرده اند مقام های اماراتی از یك هیئت بین المللی كه قصد نظارت بر این محاكمه را داشت ، خواسته اند این دادگاه را ترك كند و در این میان این شبكه ها تصاویری از حضور خانواده های این متهمان در خارج از دادگاه را منتشر كرده اند.

تشكیل احزاب سیاسی و برگزاری تظاهرات در امارات ممنوع است .

گفتنی است سازمان 'دیده بان حقوق بشر' روز یكشنبه در بیانیه ای، از مقام های اماراتی خواست كه تضمین دهند 94 اماراتی دستگیر شده به اتهام توطئه برای براندازی حكومت این كشور را عادلانه محاكمه می كند .

این سازمان در گزارش سالانه خود تصریح كرده است: همپیمانان امارات متحده عربی از جمله آمریكا از انتقاد علنی از ابوظبی به علت نقض آزادی بیان و سركوب سازمان های جامعه مدنی امتناع می كنند.

مترجمام **2041**1369