۱۴ اسفند ۱۳۹۱، ۱۳:۳۲
کد خبر: 80569504
T T
۰ نفر
40 درصد اراضي منابع طبيعي همدان در اختيار باغداران قرار گرفت

همدان- رييس اداره منابع طبيعي شهرستان همدان گفت: 40 درصد از اراضي منابع طبيعي شهرستان همدان به منظور توسعه بخش كشاورزي اين شهرستان در سالجاري در اختيار باغداران قرار گرفت.

به گزارش ایرنا ' علیرضا الوندی' روز دوشنبه در ستاد اجرایی توسعه بخش كشاورزی شهرستان همدان وسعت اراضی منابع طبیعی شهرستان همدان را یك هزار و 979 هكتار عنوان كرد و اظهار داشت: 40 درصد از این اراضی معادل 779 هكتار امسال در اختیار باغداران این شهرستان قرار گرفته است.

الوندی افزود: هم اكنون طرح هایی برای توسعه باغات در شهرستان همدان در حال اجرا است كه با توجه به شرایط زمین و سهمیه ها به باغداران واگذار می شود.

وی اضافه كرد: طرح واگذاری زمین به باغداران به صورت روستا به روستا در حال انجام است و با استفاده از این فرصت شاهد اشتغالزایی و توسعه كشاورزی در شهرستان همدان خواهیم بود .

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان همدان ادامه داد: همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی 50 هزار اصله نهال به صورت رایگان در شهرستان همدان توزیع می شود.

وی با دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور در مراسم روز درختكاری اظهار داشت: برای هر نهال یك كد در نظر گرفته شده است كه شناسنانه نهال به افرادی كه درخت را می كارند تحویل داده می شود.

وی با بیان اینكه استقبال خوبی توسط شهروندان از این طرح شده است گفت: این طرح شاخص ترین برنامه اداره كل منابع صبیعی در سال جاری است.

7529/576