۱۴ اسفند ۱۳۹۱، ۱۳:۲۰
کد خبر: 80569462
T T
۰ نفر
نيكوكاري يكي از اصول اساسي ارزش ها در جامعه اسلامي است

فرماندار ريگان گفت: احسان و نيكوكاري، يكي از اصول اساسي ارزش ها در جامعه اسلامي است.

به گزارش ایرنا، 'مجید اعتمادی' روز دوشنبه در جلسه برنامه ریزی جشن نیكوكاری در شهرستان ریگان افزود: در جامعه ای كه بر مبنای الگوی اسلامی و مكتب علوی تشكیل شده، مسلمان نمی تواند در برابر نیازها و گرفتاریی های برادران دینی خود بی تفاوت باشد، بلكه باید با احساس مسوولیت در پی كمك و رفع مشكلات آنها باشد.

وی ادامه داد: این روزها با فرارسیدن بهار، بوی بهشت به مشام می رسد و اگر چشم بصیرت را باز كنیم، می بینیم كه این رایحه خوش از كمك به نیازمندان است كه بهشت و نعمت ابدی و سعادت جاودانه را برای اهل آن نوید می دهد.

اعتمادی، خاطرنشان كرد: احسان و مردم داری، اخلاق زیبنده مسلمانی است كه می خواهد از الگوهای دینی و ارزش های مكتبی الهام بگیرد و زندگی اسلامی را به وجود آورد، گرفتاران و دردمندان، نیازمند رسیدگی و كمك هستند.

فرماندار ریگان گفت: پرسیدن از گرفتاری ها و مشكلات دیگران و تلاش در برطرف ساختن آنها، نه تنها دروازه دل ها، بلكه درهای بهشت و رحمت الهی را به روی انسان می گشاید.

در ادامه این نشست رییس كمیته امداد امام خمینی (ره) ریگان افزود: با توجه به استقبال مردم از جشن نیكوكاری در سال گذشته، امسال شش پایگاه جمع آوری كمك های مردمی در سطح شهرستان فعال می شوند.

'منوچهر آشورزاده' گفت: این پایگاهها در سطح شهرستان ورودی شهر مجموعه هشت بهشت در بخش گنبكی و یك پایگاه سیار به جمع آوری كمك های مردمی در این شهرستان راه اندازی خواهند شد.

وی بیان كرد: پایگاههای جمع آوری در مدارس و نماز جمعه فعال خواهند شد.ك/2

7443/2624