۱۴ اسفند ۱۳۹۱، ۱۳:۰۴
کد خبر: 80569405
T T
۰ نفر

حفاظت از منابع طبيعي نياز به فرهنگ سازي دارد

۱۴ اسفند ۱۳۹۱، ۱۳:۰۴
کد خبر: 80569405
حفاظت از منابع طبيعي نياز به فرهنگ سازي دارد

شيراز- رييس سازمان جهاد كشاورزي فارس گفت:حفاظت از منابع طبيعي نياز به فرهنگ سازي و مشاركت مردمي دارد.

مهندس مهرزاد خرد دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: منابع طبیعی به عنوان سرمایه ملی زمینه ساز توسعه پایدار و متعلق به مردم و آیندگان است.

وی افزود:جنگل‌ها و مراتع از نعمت‌های خدادادی هستند كه باید مراقبت و صیانت شوند و بعنوان سرمایه پایدار به نسلهای بعدی واگذار شود.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بر پایه تحقیقات و استناد بر آموزه های علمی بهترین راه برای ترغیب و تشویق مردم در حفظ منابع طبیعی است.

بگفته خرد ، توسعه پایدار و دانش محور در ارتقا بهره وری آب در سطح منابع طبیعی باید بعنوان رسالت اصلی همیاران طبیعت مد نظر باشد تا در آینده با چالشهای جدی و كمبود منابع آب مواجه نشویم.

رییس سازمان جهاد كشاورزی استان فارس یكی از نمادهای طبیعی را بهره گیری از گیاهان دارویی خواند و افزود: حفظ و صیانت از این ذخایر عظیم وظیفه ملی است .

خرد اضافه كرد: بی توجهی به تخریب منابع طبیعی، زمینه بیابانی شدن عرصه های منابع طبیعی، تغییر اقلیم، حذف پوشش گیاهی، را فراهم می سازد .

بگفته وی كاهش ذخیره سفره های آب زیرزمینی، افزایش آلودگی هوا و بروز مشكلات زیست محیطی از دیگر اثرات منفی تخریب منابع طبیعی است كه در بروز سیلاب، كاهش علوفه مرتعی ، تهدید حیات وحش و دامداری اثرگذار است.ك/3

680/ 667