۱۴ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۴۹
کد خبر: 80569363
T T
۰ نفر
نبيه بري: سايه و تبعات غبار عربي همچون طوفان بر سر لبنان سنگيني مي كند

بيروت - 'نبيه بري' رييس مجلس لبنان با اشاره به تهديدهايي كه كشورش را تهديد مي كند، گفت: 'غبار عربي' در لبنان به صورت طوفان ديده مي شود و همه گروه هاي سياسي با گرايش هاي مختلف همچنان از خطر اين تهديد غافل مانده اند.

به گزارش ایرنا از بیروت، رییس مجلس لبنان در مصاحبه با شماره روز دوشنبه روزنامه لبنانی 'السفیر'، با اشاره به اوضاع امنیتی حاكم در این كشور گفت: اوضاع امنیتی لبنان بسیار نگران كننده است و آتش فتنه از هر سو دیده می شود.

بری با تاكید بر اینكه نمی پذیرد كه كسی در این شرایط در خصوص قانون انتخابات با وی وارد مذاكره شود، افزود: در این شرایط كه مهم ترین مساله برای من به عنوان رییس مجلس، حفظ امینت تمام مناطق لبنان است، درست به نظر نمی رسد كه توجه خود را معطوف قانون انتخاباتی كنیم.

رییس مجلس لبنان با تاكید بر اهمیت ثبات و استقرار امنیت در لبنان، ادامه داد: توجه به اینكه امنیت از اولویت های مهم كشور است، ولی متاسفانه برخی در لبنان موضوع انتخابات پارلمانی و تدوین قانون آن را با اهمیت تر از موضوع امنیت می دادند.

بری با اشاره به موضوع قانون انتخابات گفت: تدوین هر گونه قانون جدید انتخاباتی باید بر اساس توافق میان همه جریان ها صورت بگیرد و در شرایط فعلی كه ما طرح های زیادی برای تدوین قانون جدید انتخابات داریم، قانون سال شصت میلادی، دیگر اعتبار ندارد.

در شرایط كنونی، امنیت لبنان از طرق گوناگون در معرض خطر قرار گرفته كه از جمله آن تحركات 'احمد الاسیر' شیخ سلفی جنوب لبنان، درگیری های مرزی ارتش این كشور با تروریست های مخالف نظام سوریه و تحركات ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان است كه در هفته های اخیر شكلی گسترده تر به خود گرفته اند.

روزنامه السفیر به نقل از منابع رسمی لبنان نوشت: رایزنی ها میان 'میشل سلیمان' رییس جمهوری، 'نجیب میقاتی' نخست وزیر و نبیه بری رییس مجلس به منظور تدوین قانون جدید انتخابات، بر اساس طرح بری شامل درهم آمیختن 'قانون نسبت' با 'قانون اكثریت'، همچنان ادامه دارد.

خاورم*2023**2024**1651