۹ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۵۵
کد خبر: 80562232
T T
۰ نفر
ارتقاء كيفيت نان در گرو استانداردسازي فرآيند توليد است

گرگان - مديركل غله و خدمات بازرگاني استان گلستان، ارتقاء كيفيت نان را در گرو استانداردسازي فرآيند توليد دانست.

'سیاوش حسین پور' روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: با توجه به نقش مصرف صحیح نان در سلامت و اقتصاد خانواده ها، اصلاح ساختار و فرآیند تولید، توسعه خط تولید انواع نان های باكیفیت صنعتی و متناسب با ذائقه مردم، استفاده از نیروی انسانی آموزش دیده در امر تولید نان، از نكاتی است كه برای دستیابی به نان باكیفیت، به آن نیازمندیم.

وی درباره بررسی راهكارهای افزایش كیفیت نان در استان گلستان گفت: استانداردسازی كارخانجات، تولید آرد با تنوع مختلف با توجه به نیاز و ذائقه مردم، توجه بیش از پیش به امر اختلاط به منظور ارتقاء سطح كیفی آرد در مناطق مختلف كشور، نقش بسیار تعیین كننده ای در كاهش ضایعات نان در استان و كشور، ایفاء می كند.

به گفته وی، به روز كردن فناوری تولید در صنایع تبدیلی استان، آموزش تخصصی كاركنان واحدهای تولیدی آرد به منظور كاهش ضایعات در مسیر تبدیل گندم به آرد، نوسازی و ترمیم سامانه حمل و نقل گندم از مسیر مزرعه به كارخانه و انتقال آرد به واحدهای نانوایی نیز، از عوامل تاثیرگذار دیگر در این مسئله است.

وی خاطرنشان كرد: مركز تحقیقات وزارت جهاد كشاورزی نیز می تواند با اصلاح و معرفی روش های كشت و انتخاب واریته های برتر به نحوی عمل نماید كه گندم تولیدی كشور در بازارهای خارجی هم عرضه شود و در این مسیر آموزش كشاورزان برای كاشت ارقام با كیفیت بالا، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

عضو هیأت مدیره شركت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو كشور اضافه كرد: به منظور تولید نان باكیفیت در سطح كشور، باید این اختیار به نانوایان داده شود كه متناسب با نیاز و ذائقه مردم همان منطقه، نسبت به تولید انواع نان اقدام كنند و محدودیت در تنوع تولید كه در حال حاضر با آن رو به رو هستند از میان برداشته شود.

7464/602