۴ اسفند ۱۳۹۱، ۲۳:۰۳
کد خبر: 80555611
T T
۰ نفر
مذاكره ايران با آمريكا ، لطمه زدن به بيداري هاي اسلامي است

امام جمعه بافق هرگونه مذاكره ايران با آمريكا را لطمه زدن خيزش و بيداري كشورهاي اسلامي - عربي دانست.

به گزارش روز جمعه ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین 'سید جواد سلیمانی' در خطبه های نمازجمعه این هفته بافق افزود: تحقق یافتن مذاكره باشیطان بزرگ برگ برنده ای برای آمریكای جهانخوار محسوب می شود.

امام جمعه بافق تصریح كرد: این مذاكره تمامی بیداری های اسلامیِ به وجود آمده در منطقه را خنثی می سازد و سبب می شود كه آمریكا به ابرقدرت بودن خود باور داشته و به آن افتخار كند.

وی با اشاره به مطرح كردن بحث مذاكره ایران با آمریكا گفت: علت پیدایش طرح مذكور ، این است كه آمریكا به دنیا اعلام كند كه ایران با وجود 34 سال دشمنی با غرب امروز می خواهد با ما مذاكره كند.

خطیب جمعه بافق اضافه كرد: آمریكا در خیال شوم خود فكر می كند حمهوری اسلامی حاضر است سیطره او را بپذیرد غافل از اینكه ملّت ایران در مقابل خون پاك شهیدان مسئول هستند و هرگز این ارزشهای انسانی را پایمال نخواهند كرد.

سلیمانی همچنین به اختلاس های میلیاردی در كشور اشاره كرد و افزود: اگر این فساد اقتصادی رخ نمی داد ، فشارهای كمتری به قشر آسیب پذیر جامعه وارد می شد.

وی تصریح كرد: دستگاه قضا با هوشیاری ونكته سنجی این فساد راپیگیری كرده و عوامل آن را به سزای اعمالشان می رساند.

امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنانش گفت:اگر انسان بخواهد كانون زندگی تشكیل دهد ، می بایست در تمامی زمینه ها اعم از اخلاقی ، سِنی ، جنسی و فرهنگی وجه تناسب با طرف مقابل را در نظر بگیرد.

وی همچنین با اشاره به نوع پوشیدن لباس در جامعه خاطرنشان كرد: باید لباسی پوشید كه در جامعه اسلامی متداول باشد.

گرامیداشت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) و تشابه زیارت ضریح ایشان با روش زیارت حضرت فاطمه زهرا (س) ، نكو داشت روز امور تربیتی، توجه به اعتقادات دینی جوانان، و گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان رجایی و باهنر به عنوان بنیانگذاران طرح امور تربیتی از دیگر مباحثی بود كه حجت الاسلام سلیمانی در خطبه های نماز جمعه امروز بافق مطرح كرد.ك2

7543/1968