۳ اسفند ۱۳۹۱، ۲۰:۰۸
کد خبر: 80554748
T T
۰ نفر
بركنار شدن افسر پليس مسوول پرونده 'پيستوريوس' بدليل داشتن جرايم قضايي

پرتوريا - پليس ملي آفريقاي جنوبي روز پنجشنبه تاييد كرد 'هيلتون بوتا' افسر تحقيقات پليس بدليل داشتن جرايم قضايي از جمله اتهام قتل، از پرونده 'اسكار پيستوريوس ' كنار گذاشته شده است.

بگزارش ایرنا، 'هیلتون بوتا' افسر تحقیق پلیس آفریقای جنوبی و مسوول پرونده قتل 'اسكار پیستوریوس' قهرمان دو و میدانی پارالمپیك لندن، روز چهارشنبه گذشته در جلسه دادگاه ، ضمن ارایه گزارشی از صحنه جرم و شواهد بدست آمده، بار دیگر آزادی با قید وثیقه متهم مخالفت كرده بود.

هیلتون بوتا در این جلسه اظهارات پیستوریوس و وكیلش را در این باره كه كشته شدن ˈریوا استین كمپ' ناشی از اشتباه بوده است را رد كرد و گفت: این ادعا با توجه به شواهد موجود نمی تواند درست باشد و پیستوریوس مرتكب قتل عمد شده است. ˈ

'مانگواشی فیه گا 'رییس پلیس آفریقای جنوبی امروز ( پنجشنبه ) در گفت وگو با خبرنگاران گفت 'هیلتون بوتا ' مجرم نیست اما به اتهاماتش به صورت عادلانه رسیدگی خواهد شد.

بگفته وی ، با بركنار بوتا، تیمی از افسران پلیس به ریاست ' مونو' مسئولیت پرونده پیستوریوس را برعهده می گیرند.

'مالیلا' سخنگوی پلیس استان خاتنگ نیز روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: هیلتون بوتا بدلیل داشتن هفت اتهام از جمله اقدام به قتل، تحت تعقیب قضایی می باشد.

وی گفت: یكی از موارد اتهامی بوتا تیراندازی بسوی یك مینی بوس با هفت سرنشین ، به منظور متوقف كردن این خودرو می باشد.

جلسه دادگاه پیستوریوس در روز پنجشنبه اگرچه به نوعی تحت شعاع بركناری 'بوتا' قرار داشت، اما با تحول خاصی مواجه نبود و علاوه بر وكیل متهم ، دادستان درباره پرونده قتل 'ریوا استین كمپ' و شواهد بدست آمده سخن گفت.

با توجه به اینكه دادگاه نتوانست درخصوص این پرونده به یك نتیجه خاص برسد، جلسه بعدی آن در روز جمعه برگزار خواهد شد .

مراد از برگزاری این جلسات دادگاه، رسیدگی به متن پرونده نیست و تنها با هدف بررسی دادخواست پیستویورس برای آزادی با قید ضمانت صورت می گیرد.

پیستوریوس برای استفاده از آزادی با قید وثیقه باید بتواند ثابت كند كه كشته شدن دوست دخترش به صورت تعمدی نبوده است و وی و وكیلش تاكنون نتوانسته اند دلیل محكمه پسندی برای این ادعا در دادگاه ارایه كنند.

این ستاره پارالمپیك لندن روز پنجشنبه گذشته به اتهام قتل ˈریوا استین كمپ ˈ كه یك مدل مشهور آفریقای جنوبی و تحصیل كرده رشته حقوق است، توسط پلیس دستگیر شد.

وی روز جمعه گذشته ضمن حضور در دادگاهی در پرتوریا ، رسما از سوی دادستان متهم به قتل عمد دوست دخترش شد كه در صورت اثبات آن ، بایستی تا آخر عمرش در پشت میله های زندان بماند.

خاورم .1552