۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۷:۰۶
کد خبر: 80554568
T T
۰ نفر
نماينده مجلس:نفوذ روز افزون ايران در منطقه و جهان آمريكايي ها را نگران كرده است

اروميه - عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت : نفوذ روز افزون ايران در منطقه و جهان و پيشرفت هاي بزرگ علمي جمهوري اسلامي، آمريكا را به شدت نگران كرده است.

جواد جهانگیرزاده روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: طرح مذاكره مستقیم با ایران از سوی آمریكایی ها، ترفندی است كه برای شكستن ابهت ایران و تنزل جایگاه جمهوری اسلامی در میان ملت های مسلمان و آزاده جهان صورت گرفته كه رهبر معظم انقلاب اسلامی به درستی پرده از روی اهداف آمریكا برداشتند.

وی با استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مذاكره با آمریكا اضافه كرد: در شرایط فعلی مذاكره با آمریكا به نفع ما نیست ، ایران اسلامی امروز از چنان جایگاه قدرتمندی در جهان برخوردار است كه نیازی به رابطه با آمریكا و كشورهای استكباری ندارد.

جهانگیر زاده یاد آور شد: قطعا اگر آمریكایی ها بدانند كه این مذاكرات به نفع ایران خواهد بود، هرگز برای مذاكره پیشقدم نمی شدند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، استقلال رای و اقتدار دیپلماتیك جمهوری اسلامی را نیز یكی دیگر از نگرانی های آمریكا دانست و یاد آور شد: آمریكا ها كه عادت به تحكیم و تحكم بر كشورهای دیگر را دارند از اینكه ایران هیچ وقعی به امر و نهی آنها نمی گذارد سخت خشمگین هستند.

وی تاكید كرد: هیچ عقل سلیمی باور نمی كند كه رابطه با آمریكا موجب بهبود شرایط می شود ، دولتی كه در 34 سال گذشته از هیچ دشمنی، تهدید و تحریم بر علیه ملت ایران كوتاهی نكرده اند، امروز نیز قدمی به نفع ایران برنخواهند داشت.

8135/583