۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۲۸
کد خبر: 80554407
T T
۰ نفر

چهاردهمين همايش كتاب سال حوزه برگزار شد

۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۲۸
کد خبر: 80554407
چهاردهمين همايش كتاب سال حوزه برگزار شد

قم ـچهاردهمين همايش كتاب سال حوزه با حضور طلاب، فضلا و انديشمندان حوزوي و تجليل از دو پيشكسوت عرصه كتب حوزوي روز پنجشنبه برگزار شد.

به گزارش ایرنا،در این آیین از میان 958 اثر رسیده به دبیرخانه همایش در گروه های مختلف از جمله، فلسفه و كلام، تاریخ و سیره، حقوق و علوم سیاسی، فقه و اصول، اخلاق و عرفان، تفسیر و علوم قرآن، علوم تربیتی و روان شناسی، ادبیات و هنر و علوم اجتماع، 12 اثر برگزیده و14 اثر شایسته تقدیر معرفی شد.

'معرفت پیشین' اثر'سیدعلی طاهری خرم آبادی، 'كمال نهایی انسان' اثر 'مهدی عبداللهی'،'فلسفه دین دیوید هیوم' اثر'محمدفتحعلی خانی'از گروه فلسفه و كلام،

'غرب شناسی علمای شیعه'اثر'احمد رهدار'و'منطق كاركردی و دفاع از دین' اثر'امان الله فصیحی' از گروه علوم اجتماعی،'شیعیان افغانستان' اثر'محمدحسین خلوصی' و 'حقوق زن و خانواده' اثر'محمود حكمت نیا' از گروه حقوق و علوم سیاسی، درآمدی بر دانش مفردات قرآن' اثر 'سید محمود طیب حسینی' از گروه تكنولوژی آموزشی' برگزیدگان همایش چهاردهم بودند.

همچنین'مرات الكتب' تصحیح شده 'محمد حایری' و 'علی صدرایی' و 'الدر المنثور من الماثور' تصحیح شده' منصور ابراهیمی'از گروه تصحیح و تحقیق،

'در پی فضیلت' ترجمه 'حمید حوالی' و'محمد شمالی' از گروه ترجمه و'بهتر

بنویسیم' اثر 'رضا بابایی' از گروه ادبیات و هنر جزو دیگر برگزیدگان همایش چهاردهم معرفی شدند.

در این آیین همچنین از آیات'سیدعلی میلانی' و 'ابراهیم امینی' از اساتید صاحب قلم حوزه علمیه قم كه سابقه طولانی در تالیف كتب مذهبی و حوزوی دارند، به عنوان 'شخصیت ویژه علمی همایش' تجلیل شد.

سوابق علمی درخشان در آثار مكتوب، میزان تاثیرگذاری و قابل توجه بودن خدمات، ابداع، خلاقیت و نوآوری خاص در حوزه مربوطه، برخی ملاك های انتخاب شخصیت های علمی همایش كتاب سال حوزه است.

شناسایی كتب و نویسندگان برتر حوزوی و معرفی آنها، تشویق و حمایت از نویسندگان كتب برتر، تقویت روحیه و انگیزه های تحقیق در حوزه، ارتقای سطح پژوهش های دینی و حوزوی و ترویج فرهنگ پژوهش در میان حوزویان از اهداف برگزاری همایش كتاب سال حوزه اعلام شد.

569/ 550/