۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۳۷
کد خبر: 80554196
T T
۰ نفر
يك متخصص بيماري هاي عفوني: بر روي تاول ناشي از سوختگي خمير دندان نزنيد

تهران - يك متخصص بيماري هاي عفوني، استفاده موضعي از خمير دندان توسط بسياري از افراد را براي التيام تاول سوختگي نادرست عنوان كرد و گفت: خمير دندان براي التيام سوختگي توليد نشده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از وزارت بهداشت و درمان، دكتر 'فرید یوسفی' افزود: یكی از مهمترین مراقبت‌ها در سوختگی‌ها، پیشگیری از عفونت است زیرا با رعایت نكات بهداشتی می توان از بروز عفونت پیشگیری كرد.

وی با بیان اینكه اقدامات درمانی و مراقبتی سوختگی‌ها بهتر است در درمانگاه یا مراكز بهداشتی انجام شود، ‌گفت: با انجام این كار، احتمال عفونت كاهش یافته واستفاده از برخی داروها یا پمادهای سوختگی نیز می‌تواند موثر واقع شود.

وی با اشاره به اینكه برای رفع سوختگی ‌باید حتما ناحیه دچار سوختگی شستشو و پانسمان شود، ‌افزود: برخی افراد در این زمینه كم‌ كاری كرده كه خطر زیادی دارد و همچنین عده دیگری، محل زخم را دستكاری می‌كنند كه احتمال عفونت را افزایش داده و بهبود را به تعویق می‌اندازند.

یوسفی ادامه داد: اصولا پس از سوختگی ممكن است عفونت ایجاد شود و بسته به شدت عفونت، نوع آن نیز متفاوت است.

این متخصص عفونی گفت: براثر سوختگی‌ها گاهی میكروب‌ها وارد خون شده و عفونت خونی ایجاد می‌كنند، برخی میكروب‌ها نیز موجب عفونت مفاصل، ادراری و استخوان می‌شوند.

وی افزود: عفونت زخم در سنین كودكی و سنین بالا بیشتر مشاهده می‌شود و هرچه مدت اقامت در بیمارستان بیشتر باشد، احتمال عفونت نیز افزایش خواهد یافت.

اجتمام(1)9134**1558