۲۷ بهمن ۱۳۹۱، ۲۲:۵۸
کد خبر: 80545698
T T
۰ نفر
رزمايش 20هزار نفري الي بيت المقدس با موفقيت پايان يافت

بوشهر- سخنگوي رزمايش 20هزار نفري الي بيت المقدس بسيجيان سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: سريال هاي چهارگانه نيروهاي واكنش فوري در اين رزمايش با جنگ عليه دشمن فرضي در مناطق از پيش تعيين شده با موفقيت به اجرا درآمد.

سرهنگ عبدالرضا مطاف جمعه شب در گفت وگو با ایرنا افزود: در ابتدای این مانور سنگین و طولانی ابتدا نیروهای دشمن فرضی با عملیات هلی برن بر منطقه عملیاتی تسلط یافتند كه نیروهای واكنش سریع بسیج با حضور در صحنه نبرد، عرصه را بر آنها تنگ نمودند كه منجر به عقب نشینی دشمن شد.

وی یادآورشد: عملیات دفاع از كوی و برزن در پارك شورای بوشهر، عملیات تاخیری در سه كیلومتری محل رزمایش در سه محور، عملیات هلی برن و ضد هلی برن در كنار میدان تیر تیپ پیاده و عملیات امداد و نجات نیز در محله تنگك با موفقیت اجرا شد.

سرهنگ مطاف اظهاركرد: دراین رزمایش گردان های امام حسین (ع)، امام علی (ع)، عاشورا، الزهرا و یگان هایی از اقشار مختلف بسیج حضور دارشتند.

وی یادآورشد: در این رزمایش از سلاح های سبك و نیمه سنگین خاص نیروهای بسیجی استفاده شد و افزون بر انفجار های خاص، بالگرد برای انجام برخی عملیات ها به كارگیری شده است.

سرهنگ مطاف ادامه داد:در حین اجرای این رزمایش، كارشناسان و مربیان خبره نظامی نظارت دقیق بر سریال های مختلف آن داشتند.

سخنگوی رزمایش 20 هزار نفری الی بیت المقدس بسیجیان سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر اظهاركرد: 150 نفر از خبرنگاران داخلی و خارجی پوشش رسانه ای این رزمایش را برعهده داشتند .

وی یادآورشد: در این رزمایش سلاح های سبك و نیمه سنگین مخصوص نیروهای بسیج بكار گیری شد و انفجار و صدای گلوله ها فضای منطقه نظامی را به حال و هوای جبهه های جنگ تحمیلی مبدل ساخته بود .

سخنگوی رزمایش 20هزار نفری الی بیت المقدس بسیجیان استان بوشهر گفت: همدلی ، اتحاد و همبستگی نیروهای شركت كننده در كنار پشتیبانی مسوولان برگ زرینی از هم افزایی در انسجام نیروها در راستای ارتقای توان بازدارندگی را به نمایش گذاشت.ك/3

628