۲۵ بهمن ۱۳۹۱، ۱۹:۰۵
کد خبر: 80543515
T T
۰ نفر

15 هزار محقق كشور در حوزه نانو فعاليت دارند

۲۵ بهمن ۱۳۹۱، ۱۹:۰۵
کد خبر: 80543515
15 هزار محقق كشور در حوزه نانو فعاليت دارند

بجنورد - دبير كارگروه ترويج ستاد فناوري نانو گفت: 15هزار محقق در كشور در حوزه فناوري نانو فعاليت دارند.

به گزارش ایرنا 'امیر قربانعلی' عصر چهارشنبه در آیین افتتاح چهارمین آزمایشگاه تخصصی نانو كشور در بجنورد با اشاره به جایگاه هشتم ایران در زمینه تولید علم اظهار كرد: توسعه فناوری نانو از اواخر سال 79 در كشور آغاز شد كه كمتر از 10 نفر با این فناوری آشنا بودند و ما در دنیا رده ای بهتر از 59 نداشتیم.

وی گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته در سال 84، سند 10 ساله توسعه در این خصوص تدوین و پیش بینی شد كه در پایان این برنامه از نظر تولید علم و فناوری به جایگاه پانزدهم جهان دست پیدا كنیم.

قربانعلی اظهار كرد: هم اكنون روزانه هشت مقاله در حوزه فناوری نانو توسط محققان كشور تولید می شود و در سال گذشته سه هزار مقاله در این بخش تولید كردیم و اكنون از نظر تولید مقاله فناوری نانو رتبه 12 دنیا را به خود اختصاص داده ایم.

دبیر كارگروه ترویج ستاد فناوری نانو گفت: هم اكنون 100 شركت در كشور در زمینه تولید محصولات نانو فعالیت دارند.

قربانعلی، از دانش آموزان به عنوان بیمه كنندگان تداوم این حركت یاد كرد و افزود: باشگاه دانش آموزی با هدف حمایت و هدایت این قشر در حوزه نانو تشكیل شده و تا دو سال آینده در تمامی استانهای كشور آزمایشگاه تخصصی نانو ایجاد خواهد شد.

مدیركل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: سرعت تولید علم در دنیا بسیار بالا است باید با ایجاد فضاهای علمی در تولید علم و فناوری و ثروت تلاش كنیم.

'محمد وحیدی' افزود: دانش آموزان خراسان شمالی در حوزه فناوری نانو فعالیت های زیادی داشته و سال گذشته دو رتبه برتر المپیاد نانو در كشور را كسب كرده اند.

خراسان شمالی با جمعیت 867 هزار نفری 164 هزار دانش آموز دارد. ك/2

7184/626