۲۴ بهمن ۱۳۹۱، ۱۲:۴۶
کد خبر: 80541117
T T
۰ نفر
توسعه بخش كشاورزي همدان نقش موثري در ايجاد اشتغال دارد

همدان- استاندار همدان گفت: توسعه بخش كشاورزي نقش موثري در ايجاد اشتغال و گردش مالي اين استان دارد.

به گزارش ایرنا 'محمد علی آزاد' روز سه شنبه در نشست ستاد اجرایی توسعه بخش كشاورزی همدان با تاكید بر اینكه فرمانداران برای جذب اعتبارات توسعه بخش كشاورزی تلاش كنند افزود: ایجاد طرح های كشاورزی برای رفاه مردم و رفع مشكلات منطقه تاثیر گذار است.

وی با بیان اینكه مردم در همه عرصه ها پشتیبان نظام و انقلاب هستند گفت: مسوولان باید هر چه در توان دارند برای خدمت به مردم به كار گیرند.

وی اضافه كرد: شهرستان هایی كه نتوانستند اعتبارات توسعه بخش كشاورزی را جذب كنند 15 روز مهلت دارند در غیر اینصورت سهمیه آنان به سایر شهرستان ها واگذار می شود.

استاندار همدان در مورد استعداد یابی اراضی منابع طبیعی نیز كفت: همدان یك استان مستعد برای كشاورزی است لذا باید 20 هزار هكتار از اراضی استان برای توسعه بخش كشاورزی استعداد یابی شود.

مدیركل منابع طبیعی استان همدان نیز گفت: 20 هزار هكتار از اراضی این استان برای توسعه بخش كشاورزی استعداد یابی شده است كه از این رقم 13 هزار هكتار برای كشاورزی مستعد شناخته شده است.

'محمد رضا همتی' افزود: از مجموع 13 هزار هكتار سه هزار به صورت دیمی است و 10 هزار هكتار تامین آب شده و برای كشاورزی مناسب است.

وی اضافه كرد: در ستاد توسعه بخش كشاورزی سه هزار و 971 هكتار به تصویب رسیده كه از این رقم یك هزار و 979 هكتار برای عقد قرار داد معرفی شده است.

7523/576