۲۴ بهمن ۱۳۹۱، ۱۲:۲۶
کد خبر: 80541063
T T
۰ نفر
هشت ايستگاه مطالعه در فرودگاه بين المللي مهر آباد راه‌اندازي شد

تهران بزرگ-كارشناس ايستگاه مطالعه مفيد اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان تهران از راه‌اندازي هشت ايستگاه مطالعه در فرودگاه بين‌المللي مهر آباد براي نخستين بار خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از اداره كل كتابخانه‌های عمومی استان تهران،'مهدی تاج‌الدینی' با اعلام این مطلب افزود: این هشت ایستگاه جزو نخستین سازه‌ها از مجموع 16 ایستگاه مطالعه اختصاص یافته به این استان ازسوی نهاد كتابخانه‌ای كشور است.

وی با بیان اینكه این ایستگاه همزمان با سراسر كشور در محل فرودگاه بین المللی مهر آباد افتتاح و به بهره برداری رسیده، یادآور شد: در این ایستگاه 15 بخش برای جاگذاری 15 عنوان كتاب در نظر گرفته شده كه هز بخش نیز ظرفیت 50 جلد كتاب را دارد.

كارشناس ایستگاه مطالعه مفید استان تهران ادامه داد:از این تعداد پنج عنوان كتاب كودك و نوجوان شامل مقاطع مختلف پیش دبستانی، كودكان سال‌های آغاز دبستان، پایان دبستان، نوجوانان مقطع راهنمایی، دبیرستان و 10 عنوان كتاب مخصوص بزرگسالان است.

وی افزود:از 10 عنوان كتاب مخصوص بزرگسالان برای نخستین بار یك عنوان كتاب ویژه نو سوادان بزرگسال اختصاص داده شده است تا امكان استفاده این قشر نیز از كتاب‌ها مهیا شده باشد.

تاج‌الدینی كتاب‌های بزرگسالان را نیز با موضوعاتی نظیر دین، داستان، شعر، طنز، خانواده، تاریخ، اندیشه، علوم قرآنی،14 معصوم،علوم و فنون، ادبیات، غرب‌شناسی و دو عنوان برای افراد با تحصیلات كمتر از مقطع راهنمایی عنوان كرد.

كارشناس ایستگاه مطالعه مفید اداره كل كتابخانه‌های عمومی استان تهران هدف از اجرای این طرح را انتقال كتابخانه به فضای پر تردد مردم برای دسترسی آسان به كتاب، نهادینه‌كردن فرهنگ مطالعه، توسعه مطالعه مفید و افزایش سطح كتابخوانی در استان عنوان كرد.

تهرام/7245/1600 /