۲۴ بهمن ۱۳۹۱، ۱۲:۲۲
کد خبر: 80541047
T T
۰ نفر
شركتهاي تعاوني روستايي رابط بين دولت و روستائيان هستند

نماينده ولي فقيه در سازمان تعاون روستايي استان يزد درهمايش بازنشستگان شركتهاي تعاوني روستايي شهرستان تفت گفت:شركتهاي تعاوني روستايي به عنوان رابطي بين دولت و مردم روستايي در جهت رسيدن به پايداري و پويايي اقتصاد روستا فعاليت مي نمايند.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا در این همایش كه برای اولین بار در شهرستان تفت برگزار می شد و بیش از 40 نفر از بازنشستگان و مدیران نمونه در اتحادیه و تعاونی های روستایی و كشاورزی شهرستان حضور داشتند حجت الاسلام بهشتی پور ضمن تشكر و قدردانی از مسئولان شركتهای تعاونیی روستایی گفت:شركتهای تعاونی روستایی به عنوان اولین محورهای تشریك مساعی و همدلی مردم در پیمودن گامهایی به سوی خود كفایی و استقلال كشور محسوب میگردد.
وی با بیان اینكه این شركتها در نوسازی و بازسازی روستا كمك فراوان می كند و نقش موثری در بهبود سطح درآمد روستائیان و ایجاد اشتغال دارد افزود:در این جهت شركتهای تعاونی روستایی به عنوان رابطی بین دولت و مردم روستایی در جهت رسیدن به پایداری و پویایی اقتصاد روستا فعالیت می نمایند.
رییس اداره تعاون روستایی شهرستان تفت نی ز رد این همایش گفت:این اداره یكی از ابتدایی ترین ادارات شهرستان بوده كه در راستای پیشبرد اهداف و سیاست های سازمان مركزی تعاون روستایی، پیرامون سه اصل مهم و اساسی هدایت ، حمایت و نظارت بر شبكه تعاونی های روستایی و كشاورزی شهرستان فعالیت می نماید.
علی بنا گفت: این تشكلهای تعاونی در زمینه تامین نیازمندی های معیشی و حرفه ای روستائیان ، فراهم كردن امكانات تولید (ادوات و نهاده های كشاورزی) خرید و فروش محصولات كشاورزی ، اعطای وام و خدمات رسانی به روستائیان در قالب مواردی چون بیمه تكمیلی و غیره... در روستاها انجام وظیفه می نمایند.
به گفته وی اداره تعاون روستایی شهرستان تفت دارای 17 واحد تعاونی شامل 8 شركت تعاونی روستایی ، 1 اتحادیه شركت های تعاونی روستایی ، 7 شركت تعاونی كشاورزی و 1 شركت تعاونی روستایی زنان می باشد.ك/2
7547/1968