۲۱ بهمن ۱۳۹۱، ۱۶:۰۰
کد خبر: 80537142
T T
۰ نفر

17 پروژه عمران شهري اراك بهره برداري شد

۲۱ بهمن ۱۳۹۱، ۱۶:۰۰
کد خبر: 80537142
17 پروژه عمران شهري اراك بهره برداري شد

اراك - بهره برداري از 17 پروژه عمران شهري اراك روز شنبه همزمان با نهمين روز از ايام الله دهه فجر با حضور استاندار، نماينده مردم اراك و جمعي از مسوولان استان مركزي آغاز شد.

به گزارش ایرنا، رییس شورای اسلامی شهر اراك در آیین بهره برداری نمادین پروژه خیابان 'علم الهدی' اراك گفت: برای ساخت و تكمیل این طرح ها در مجموع 102 میلیارد و 200 میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

'منوچهر كاظمی'، پروژه های عمرانی مورد بهره برداری را شامل مجتمع تجاری خدماتی نیایش، رونمایی نقاشی دیواری زیرگذر جهاد، بازار میوه و تره بار علم الهدی، جلوخان پارك مادر، فضای سبز زیرگذر پل بسیج و بلوار ابوریحان و دهخدا، پارك محله ای شهرك امیركبیر و كوی جوادیه و ساختمان اداری شهرداری منطقه سه اعلام كرد.

وی اظهار كرد: بهره برداری از دو پل هوایی شهری، افتتاح دفتر ساماندهی مناطق 'ولی آباد' و 'صالح آباد' و بوستان 'مادر' از دیگر طرح های شهری اراك است.

رییس شورای اسلامی شهر اراك ادامه داد: بر اساس مصوبات این شورا 71 پروژه عمرانی شهری با اعتباری بالغ بر یكهزار و 600 میلیارد ریال برای اراك تعریف شده كه تا اواخر سال آتی تمامی آنها اجرایی می شود.

استاندار استان مركزی نیز در این آیین گفت: شهر اراك به عنوان مركز استان مركزی با بیش از 600 هزار نفر جمعیت نیازمند تقویت سریع زیرساخت های شهری است كه در برنامه های هدفمند شهرداری اراك این مهم هدف گذاری شده است.

'علی اكبر شعبانی فرد' افزود: ایجاد تحول اساسی در زیرساخت های بنیادین شهر اراك در سایه تعامل تمامی بخش ها و مشاركت مردم آغاز شده و هم اكنون پنج پروژه تقاطه غیرهمسطح با سرمایه گذاری یكهزار و 40 میلیارد ریال گواه این مدعاست.

وی تصریح كرد: به بار نشستن این طرح ها شامل تقاطع غیرهمسطح در كمربندی جنوبی، جاده فراهان و شهرك قائم، پل ولی آباد، روگذر حوزه فرودگاه، زیرگذر میدان تره بار و زیرگذر جلوی بازار قدیمی تا نیمه سال آتی ترافیك هسته مركزی اراك را مهار می كند.

استاندار استان مركزی بیان كرد: شتاب گرفتن طرح های زیرساختی عمران شهری در اراك امید را در دل مردم زنده كرده و رغبت عمومی در ساخت و ساز را افزایش داده است.

فرماندار اراك نیز در این مراسم گفت: در ایام الله فجر امسال 279 پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار و 450 میلیارد ریال در این شهرستان به بهره برداری رسید.

'مسلم پورقاسمیان' افزود: با بهره برداری از این طرح ها یكهزار و 400 فرصت شغلی جدید در شهرستان ایجاد شد.

در ادامه این مراسم از پنج پروژه روشنایی معابر اراك با اعتباری بالغ بر 22 میلیارد ریال بهره برداری شد.ك/2

560/545

سرخط اخبار استان‌ها