۲۱ بهمن ۱۳۹۱، ۱۳:۵۶
کد خبر: 80536843
T T
۰ نفر
تغيير رفتار زندانيان در پيشگيري از بروز آسيب هاي اجتماعي موثر است

فرديس-كرج-معاون سياسي و امنيتي اجتماعي استاندار البرز گفت: تغيير رفتار زندانيان و سازگاري آنها با ارزش هاي جامعه در پيشگيري از بروز آسيب هاي اجتماعي و بازگشت سالم آنان به جامعه موثر است.

به گزارش ایرنا،' ناصر رجبی ' روز شنبه در جریان بازدید از ندامتگاه فردیس كرج تاكید كرد: تحقق این مهم نیازمند مشاركت بیشتر دستگاههای اجرائی مرتبط در امور زندانیان است .

وی خاطرنشان كرد: این رسالت تنها وظیفه سازمان زندانها نیست بلكه تمام نهادهای فرهنگی و تربیتی در این زمینه مسوولند.

رجبی با اشاره به اینكه ندامتگاه فردیس كرج بخشی از جامعه است ، گفت: این بازدید با هدف بررسی مسائل امنیتی صورت گرفت ، اما جنبه های فرهنگی و اجتماعی آن از ابعاد مهمتری برخوردار است.

وی افزود: زندان ضرورتی انكار ناپذیر و ناخوشایند در جامعه بوده و حقیقتی است كه باید آن را پذیرفت و برای رشد و تعالی ساكنان آن تلاش كرد تا از آثار زیانبار حبس بر فرد و خانواده زندانی بكاهیم.

رجبی گفت: زندان در جمهوری اسلامی متفاوت با سایر كشورها می باشد چرا كه در زندانبانی اسلامی اصل احترام به انسان بودن و عقیده بر تغییر رفتار مد نظر است.

وی اضافه كرد: بایستی در سطح زندانها علاوه بر امور امنیتی مسائل فرهنگی و اجتماعی و تغییر رفتار زندانیان با استفاده از حرفه آموزی و اشتغال مورد توجه ویژه قرار گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی اجتماعی استانداری البرز تاكید كرد: محل نگهداری مددجویان زیر 18 سال را باید ویژه دیده شود چرا كه آنها طبق قانون مجرم نیستند و فقط به عنوان بزهكاران معارض با قانون برای اصلاح و تربیت نگهداری می شوند.

رجبی افزود: به همین دلیل این مددجویان باید در مركز جداگانه ای كه دارای فضاهای آموزشی و فرهنگی باشد بازتوانی اجتماعی شوند .

رئیس شورای اطلاع رسانی استان البرز همچنین نقش رسانه ها را در كاهش جرائم و معضلات اجتماعی مهم دانست و تصریح كرد: خبرنگاران پیام رسان و پل ارتباطی دستگاههای اجرائی با مردم هستند و نقش بسیار مهمی در رشد و تعالی جامعه دارند.

وی گفت: باید تلاش شود تا افكار عمومی ، نگاه دیگری نسبت به فرد زندانی و خانواده وی پیدا كند و از سوی دیگر با اطلاع رسانی جامع زمینه بازگشت شرافتمندانه زندانیان به جامعه بخصوص زمینه پذیرش آنان از سوی مردم فراهم شود.ك/2

7417/ 692