۱۸ بهمن ۱۳۹۱، ۱۷:۰۵
کد خبر: 80532838
T T
۰ نفر
تعداددهياري هاي مازندران دردولت نهم و دهم 4برابر شد

ساري- مدير كل امور روستايي استانداري مازندران گفت: استان مازندران با افزايش 4 برابري دهياري ها دردولت نهم و دهم روبرو بوده است.

به گزارش ایرنا 'رضا آزادی كناری' بعدازظهر چهارشنبه در اولین همایش منطقه ای دهیاران شرق مازندران در روستای لاكتراش نكا افزود: تا قبل از دولت نهم ، مازندران دارای 400 دهیاری بود كه این اكنون به یك هزار و 767 دهیاری افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از این تعداد دهیاری در مازندران یك هزار و 580 دهیاری فعال اند.

با بیان اینكه مازندران براساس سرشماری سال 90 دارای یك میلیون و 425 هزار و 600 نفر جمعیت روستایی است اظهار داشت : این جمعیت روستایی نیازمند خدمات مناسب است كه باید باهمكاری شوراها و دهیاری ها عملیاتی شود.

آزادی كناری، ادامه داد: دهیاران باید در مورد كارها و خدمات خود اطلاع رسانی و شفاف سازی كنند .

وی گفت : بیمه دهیاران نیمه وقت و عیدی دهیاران نیز در دستور كار است و به زودی انجام می شود .

مدیر كل امور روستایی استانداری مازندران گفت: تجهیز دهیاری ها، آموزش، توانمندسازی باید در دستور كار دهیاری ها باشد و دهیاری های كم كار از طریق بازرسی كه در دستور كار قرار دارد شناسایی می شوند.

آزادی كناری، با گرامیداشت ایام الله دهه فجر افزود: این انقلاب به بركت رهبری امام راحل، خون شهدا و اكنون با رهبری ولی فقیه اداره می شود و مهمترین عامل پیروزی ما در تمام دوران 34 سال گذشته توكل به خداوند و مجاهدت و وحدت بوده است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی پدیده ای بی بدیل است كه با عناصر مردمی و اسلامی به بالندگی رسید و باید مراقب باشیم این عناصر دستخوش تحول نشوند.

'علی ولی نژاد' دهیار روستای لاكتراش نیز در سخنانی با اشاره به مشكلات و كمبودهای این روستا گفت: كامل نبودن راه شوسه، نبود باشگاه ورزشی، رانشی بودن زمین و موارد دیگر از جمله مشكلات این روستاست.

وی افزود: طرح هادی از نیازهای مهم این روستا است كه علی رغم عقب نشینی افراد امیدواریم هرچه زود تر در دستور كار بنیاد مسكن قرار گیرد و در این راستا چاره اندیشی شود.

ولی نژاد، با اشاره به اینكه شغل اغلب مردم منطقه دامداری است ادامه داد: حصاركشی جنگل توسط نكا چوب دام دار های منطقه را را با مشكل علوفه مواجه كرده است كه امیدواریم در این زمینه نیز چاره اندیشی شود.ك2/

7332/402