۱۷ بهمن ۱۳۹۱، ۱۵:۵۳
کد خبر: 80530781
T T
۰ نفر
معاون وزيرارشاد:سراي روزنامه نگاران به توسعه كيفي مطبوعات كمك مي كند

اهواز-معاون مطبوعاتي و اطلاع رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: سراي روزنامه نگاران به عنوان سراي همدلي تمام اقشار مطبوعاتي است و تاثير مهمي در توسعه كيفي مطبوعات خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'محمد جعفر محمد زاده' سه شنبه در آیین گشایش سرای روزنامه نگاران خوزستان و تجلیل از خبرنگاران شهید در سینما ساحل اهواز اظهارداشت: خوزستان هشتمین استانی است كه سرای روزنامه نگاران در آن افتتاح می شود و این سرا یك مركز فرهنگی برای فعالیت تمامی اقشار مطبوعاتی، تشكل ها، گروهها، نشریات و اصناف كشور و استان خوزستان محسوب می شود.

وی افزود: رسانه های استان خوزستان از نظر كمی، وضعیت بسیار مطلوبی دارند و از میانگین كشوری بالاتر است.

محمد زاده با اشاره به اینكه در حال حاضر باید به كیفیت رسانه های استان بیشتر توجه شود تصریح كرد: مطبوعات خوزستان شایستگی توزیع شدن و استفاده در سراسر كشور را دارند.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسعه كمی مطبوع ات استان خوزستان را مطلوب خواند اما افزود كه ازنظركیفی نیز باید بیشترمورد توجه قرارگیرند.

وی به مساله تهذیب رسانه ها اشاره كرد و گفت: این مساله با توجه به توصیه مقام معظم رهبری و تاكید دین ، باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

محمد زاده اضافه كرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، احكام غیبت، تهمت و افترا هم در خصوص رسانه ها جاری است و عدم انتشاراین موارد باید ازسوی رسانه ها مورد توجه قرارگیرد.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: تهذیب رسانه، یعنی در احوال شخصی اشخاص تجسس نكنید و از گمان های بیهوده پرهیز كنید.

وی تصریح كرد: آموزه های خوب قرآن كریم می تواند در روزنامه نگاری به كار گرفته شود.

محمد زاده درادامه برپاسداشت آرمان های شهدا و ارزشهای دفاع مقدس تاكید كرد و افزود: اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در دو ركن فرهنگ و هنر خلاصه كنیم، اوج این دو ركن مربوط به شهدا است.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهادت هنر مردان خداست و فرهنگ ما نشات گرفته ار فرهنگ ایثار و شهادت است كه از اهل بیت شروع شده و تا امروز ادامه داد.

وی اظهار داشت: فرهنگ سازی یعنی بیدار كردن فطرت ها برای پذیرش حق و عدالت و اگر در جامعه ای فرهنگ غنی فطری جاری نباشد به جای آن خشكی و تعصب های گوناگون رشد می كند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'سید جعفر حجازی' استاندارخوزستان ازپیشرفت كیفی مطبوعات خوزستان طی سالهای اخیرسخن گفت و افزود: رتبه رسانه های مكتوب استان خوزستان با توسعه كمی و كیفی در سال 90 نسبت به سال 89 جهش قابل توجهی یافته و به رتبه سوم كشوری ارتقا یافته است.

استاندارخوزستان افزود: در سایر مطالعات مفید و بخش های دیگر در رتبه پنجم كشوری قرار داریم. رسانه های مكتوب با تلاش مستمر به این رتبه دست یافته اند اما باید به كیفیت توجه بیشتری شود.

حجازی تاسیس سرای روزنامه نگاران را در رشد فرهنگ نوشتاری وكیفیت مطبوعات و نیز ارتقا توان تخصصی روزنامه نگاران ، مهم توصیف و ابرازامیدواری كرد كه این مركز فعالیت های مفیدی داشته باشد و فضای حمایتی را برای رسانه ها ایجاد كند.

وی تصریح كرد: تبادل افكار و اطلاعات اصحاب رسانه در سرای روزنامه نگاران به توسعه كیفی مطبوعات كمك می كند و باعث ارتقای فرهنگ جامعه خواهد شد.

حجازی اظهارداشت: با تكیه بر جوانان كشور كه دیروز در دفاع مقدس رزم كردند و هم اكنون در جهت پیشرفت و توسعه این مرز و بوم تلاش می كنند ، می توان قله های ترقی را فتح كرد.

استاندار خوزستان نقش رسانه ها را درتنویرافكارعمومی نسبت به تحولات داخلی و منطقه ای به ویژه جهان اسلام مهم توصیف كرد و گفت : رسانه ها ازسوی دیگر می توانند حامل پیام های ملت بزرگ اسلام و انقلاب اسلامی به مردم كشورهای منطقه باشند.

حجازی گفت: با توجه به بیانات معظم له هم اكنون ما در پیچ تاریخی مهمی قرار داریم .بدین معنی كه بیداری اسلامی آغاز شده ، ملت ها به هم پیوند خورده و مسیر انقلابی و ضد استكباری را طی می كنند. چراغ راهنما و چشم امید آنها جموری اسلامی است.

مدیر كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیر در این آیین گفت: سرای روزنامه نگاران از جمله خروجی های مهم دولت دهم است و فضای مناسبی را برای تبادل اندیشه و اطلاعات رسانه ها فراهم می كند.

حجت الاسلام 'سید لطف الله سپهر' افزود: خروجی های این سرا منجر به رشد كمی و كیفی مطبوعات خواهد شد.

وی ادامه داد: خوزستان پس از تهران از نظر كمی و كیفی جزو استان های مطرح رسانه مكتوب كشور بحساب می آید و بیش از 90 نشریه، روزنامه و هفته نامه را منتشر می كند.

مدیر كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح كرد: مطبوعات از نظر همراهی با نظام و انعكاس عملكرد نظام اسلامی بسیار مطلوب عمل می كند.

حجت الاسلام سپهر گفت: بهترین افتخار مطبوعات استان خوزستان این است كه در دادگاههای قضایی هیچ مساله ای مبنی بر تخلفات فنی و تخصصی مطبوعات وجود ندارد و حاكی از آن است كه مطبوعات در خدمت نظام و مملكت هستند.

وی افزود: سرای روزنامه نگاران انسجام و وحدت را بین رسانه ها ایجاد می كند.

در پایان این آیین از جمعی از خبرنگاران شهید تجلیل بعمل آمد.

7161/642