۱۷ بهمن ۱۳۹۱، ۱۵:۱۵
کد خبر: 80530682
T T
۰ نفر
عرضه اوراق مشاركت طرح هاي نفت و گاز افزايش مي يابد

تهران- معاون رئيس جمهوري در امور قانون اساسي گفت: فروش اوراق مشاركت صنعت نفت در شرايط اقتصاد مقاومتي، گزينه مناسبي براي جذب سرمايه گذاري در اين صنعت به شمار مي رود.

به گزارش ایرنا به نقل از شبكه نفت و انرژی (شانا) ، حجت الاسلام ' سید محمد رضا میرتاج الدینی' در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نظام اسلامی در پرتو قانون اساسی افزود: دولت برنامه ویژه ای برای افزایش میزان عرضه اوراق مشاركت به منظور جذب بیشتر سرمایه های مردمی در صنعت نفت در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: طرح فروش اوراق سلف نفتی نیز به عنوان یكی طرح های مهم دولت در این زمینه مطرح شده و به زودی در دستور كار قرار می گیرد.

میرتاج الدینی حركت صنعت نفت به سمت خودكفایی را با وجود اعمال تحریم های گوناگون ستودنی خواند و تصریح كرد: صنعت نفت از صنایع بزرگ كشور است كه نقش قابل توجهی در ایجاد ثروت و اشتغالزایی ایفا می كند.

وی پیشرفت های روزافزون صنعت نفت را در بخش های مختلف بالادستی و پایین دستی مورد اشاره قرار داد و گفت: توسعه فازهای باقیمانده پارس جنوبی به دست توانمند متخصصان داخلی، خودكفایی در تولید فرآورده های نفتی مانند بنزین و پیشرفت های صنعت پتروشیمی از مصادیق توسعه صنعت نفت به شمار می رود.

به گفته وی تولید نفت و گاز در ایران، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با روند رو به رشدی مواجه بوده است؛ به طوری كه هم اكنون كشورمان جزء برترین تولید كنندگان نفت و گاز در جهان به شمار می رود.

نمایشگاه دستاوردهای نظام اسلامی در پرتو قانون اساسی، با حضور تعدادی از ارگان های دولتی در مصلی تهران برگزار شد و تا نوزدهم بهمن ماه دایر می باشد.

اقتصام (1) **1933**1319