۱۷ بهمن ۱۳۹۱، ۱۵:۱۴
کد خبر: 80530680
T T
۰ نفر
نماينده مجلس تركيه: 5  هزار كودك مسلمان در اروپا تحويل خانواده هاي مسيحي شده اند

آنكارا- يك نماينده مجلس تركيه گفت : هم اكنون حدود 5 هزار كودك مسلمان شهروند تركيه در كشورهاي اروپايي در خانواده هاي مسيحي به زندگي خود ادامه مي دهند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، 'آیهان صفر استون' رییس كمیسیون بررسی حقوق بشر در مجلس تركیه این مطلب را امروز در گفت و گو با خبرگزاری آناتولی بیان كرد.

وی با اشاره به اینكه اخیرا شكایت های بسیاری از اولیای شهروندان تركیه مقیم اروپا دریافت شده است ، افزود: در اغلب این شكاینامه ها گفته شده است كه مسوولان كشورهای اروپایی با عنوان بهانه هایی از قبیل بدرفتاری با كودكان ، فرزندان آنان را تحویل خانواده های مسیحی داده اند.

'صفر استون ' اضافه كرد: اولیای كودكان یاد شده می گویند كه در مواردی دیدار پدرو مادر كودكان یاد شده با آنان ممنوع شده است.

وی با تاكید بر اینكه این اقدام كشورهای اروپایی نقض مقررات حقوق بشر می باشد ، افزود: دولت تركیه باید اقدامهایی در این زمینه انجام دهد.

وی با اشاره به اینكه احتمال بدرفتاری برخی از خانواده ها با كودكان وجود دارد ، افزود: مسوولان كشورهای اروپایی اگر قصد جذب این كودكان به مسیحیت را ندارند ، حداقل می توانستند كودكان یاد شده را تحویل خانواده های مسلمان دهند.

حدود 5 میلیون شهروند تركیه در كشورهای اروپایی اقامت دارند.

خاورم ** 2010**230 **1446