۱۴ بهمن ۱۳۹۱، ۱۳:۳۴
کد خبر: 80524914
T T
۰ نفر
گزيده اي از بيانات رهبر معظم انقلاب در گسترش زبان فارسي رونمايي شد

تهران - كتاب ' كلمه طيبه' شامل گزيده اي از بيانات رهبر معظم انقلاب در اهميت و گسترش زبان و ادبيات فارسي در جهان، امروز - شنبه - با حضور جمعي از مترجمان و نويسندگان در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي رونمايي شد.

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، رییس مركز آموزش و گسترش زبان و ادبیات فارسی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این مراسم گفت: در شرایط فعلی دیپلماسی رسمی در حال كمرنگ شدن و دیپلماسی عمومی و فرهنگی رو به گسترش است.

'محمدرضا دربندی' افزود: همه كشورها برای انتقال فرهنگ خود از زبانشان به بهترین وجه استفاده می كنند به گونه ای كه آلمان با تاسیس موسسه گوته، اسپانیا با راه اندازی موسسه سروانتز و چین با موسسه كنفسیوس در صدد گسترش زبان خود برآمده اند.

وی با بیان اینكه زبان فارسی بهترین محل برای معرفی فرهنگ ایرانی - اسلامی در جهان است، اظهار داشت: ما نیز برای گام نهادن در این عرصه و از آنجا كه به منظور تدوین نقشه پنج ساله مركز گسترش زبان و ادبیات فارسی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیاز به تهیه اسناد فرادستی داشتیم اقدام به جمع آوری بیانات رهبر معظم انقلاب در این رابطه كردیم.

رییس مركز آموزش و گسترش زبان و ادبیات فارسی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: برای تهیه این كتاب از نرم افزار 'حدیث ولایت' شامل سخنان رهبر معظم انقلاب از سال 1369 تا 1389، كتاب 'رهنمون' مجموعه بیانات معظم له با رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و پایگاه اطلاع رسانی رهبر معظم انقلاب استفاده شد.

دربندی یادآورشد: كتاب گزیده ای از بیانات رهبر معظم انقلاب در گسترش زبان فارسی دسته بندی سخنان معظم له در این رابطه است و در حقیقت مرامنامه ای برای مركز گسترش زبان و ادبیات فارسی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در راستای تدوین برنامه پنج ساله این مركز محسوب می شود.

كتاب 'كلمه طیبه' از سوی مركز گسترش زبان و ادبیات فارسی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تهیه و توسط موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی وابسته به این سازمان برای نخستین بار در شمارگان یك هزار و 500 نسخه نسخه چاپ و منتشر شده است.

فراهنگ (3)**1883 ** 1418
۰ نفر