۱۴ بهمن ۱۳۹۱، ۱۲:۵۵
کد خبر: 80524767
T T
۰ نفر
جايگاه ممتاز كتاب به رغم گسترش فضاي مجازي دستخوش تغيير نشده است

تهران - رييس جمهوري با بيان اينكه 'كتاب' با وجود امكانات گسترده تر، ارزان تر و در دسترس تر فضاي مجازي، همچنان جايگاه ممتاز خود را حفظ كرده است، گفت: فضاي مجازي نتوانسته است جايگاه ممتاز كتاب را دستخوش تغيير كند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'محمود احمدی نژاد' امروز (شنبه) در آیین سی امین جایزه كتاب سال و بیستمین جایزه جهانی كتاب جمهوری اسلامی ایران در تالار وحدت تهران افزود: طی هفت سال اخیر دسترسی به فضای مجازی بسیار گسترده شده اما با وجود همه این امكانات، كتاب های تالیف و منتشر شده چند برابر شده است.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی، كتاب را یكی از بهترین ابزارها برای انتقال دانش به نسل ها و عصرهای آتی بیان كرد و اظهار داشت: دانشی كه ثبت نشود از گزند حوادث مصون نمی ماند.

وی با یادآوری این كه از دیرباز كتاب ابزار خوبی برای حمل اندیشه، دانش و معرفت بوده است، ادامه داد: بزرگان بسیاری، عمر خود را صرف صیانت از دستاوردهای علمی بشر در قالب كتاب و كتابت كردند.

احمدی نژاد با بیان این كه فضای مجازی، ابزارهای جدید و بسیاری در اختیار بشر قرار داده است، گفت: فضای مجازی كه زندگی انسان ها را دگرگون كرده و حوزه ارتباطات بی نهایت را در اختیار انسان قرار داده، نتوانسته است جایگاه ممتاز كتاب را دستخوش تغییر كند.

رییس جمهوری اضافه كرد: هر چه جامعه به لحاظ انسانی و علمی پیشرفته تر شود، نیازمند علم، اندیشه و كتابت بیشتری است.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاكید بر این كه بشر در مسیر علم و اندیشه، هنوز در پله های نخست قرار دارد، اظهار داشت: انسان به لحاظ علم می تواند به نقطه ای برسد كه همه عالم در لحظه و زمان در برابرش باشد.

رییس جمهوری با بیان این كه بشر در مسیر كمال در ابتدای راه قرار دارد، افزود: باید به حدی اندیشید، نوشت، بحث و حركت كرد تا بتوان خود را به نقطه كمال و تعالی رساند.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش درباره سازندگان بمب های شیمیایی گفت: این افراد می دانند كه بمب هایشان برای كشتن انسان ها با زجرآورترین روش اجرا می شود و مشخص است كه این افرد نه تنها از مرز انسانیت عبور نكرده اند بلكه هزاران كیلومتر پایین تر از مرز انسانیت قرار دارند.

رییس قوه مجریه تصریح كرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا برای احیای انسان و كرامت اوتلاش و مجاهدت كنیم.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی از اندیشمندان و فرهیختگان حوزه كتاب كه وقت خود را صرف علم می كنند، قدردانی كرد و گفت: دست تك تك این افراد را می بوسم و از كسانی كه آیین جایزه كتاب سال و جایزه جهانی كتاب جمهوری اسلامی ایران را برگزار می كنند، قدردانی می كنم.

وی با بیان این كه انسان بالاترین موجود و موضوع هستی است، گفت: همه حقایق، ارزش ها، آرزوها، پیشرفت ها، كمال و تعالی در رابطه با انسان معنا پیدا می كند.

احمدی نژاد با اشاره به لایتناهی و جاودانه بودن انسان ادامه داد: ظرفیت های موجودی انسان بی نهایت است اما این ظرفیت ها دارای دو بعد مادی و انسانی است.

رییس قوه مجریه با یادآوری محدود بودن ظرفیت های مادی توضیح داد: در فضای محدود، حركت انسان نیز محدود است و با گذشت زمان، دچار تكرار و دل آزاری می شود.

وی با بیان این كه بعد انسانی نامحدود است، گفت: اندیشه، تفكر، تعقل، علم آموزی و علم آفرینی، ظرفیت های انسانی بوده و دایره اندیشه و تعقل، نامحدود است.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح كرد:‌ انسان با علم و معرفتش، جاودانه و لایتناهی است؛ در واقع علم، معرفت و اندیشه به انسان وجه جاودانگی می بخشد.

وی افزود: همه زیبایی های انسان در این است كه می تواند بیندیشد و دانش تولید كند و در واقع اگر بخواهیم هویت حقیقی یك فرد را تعریف كنیم باید به علم، اندیشه و معرفت او توجه داشته باشیم.

رییس جمهوری در این آیین از 9 برگزیده سی امین دوره كتاب سال و 6 منتخب بیستمین دوره جایزه جهانی كتاب جمهوری اسلامی ایران با اهدای لوح و جوایزی تجلیل كرد.

سیام(3)**9012**9132**1572