۱۰ بهمن ۱۳۹۱، ۱۶:۲۱
کد خبر: 80519715
T T
۰ نفر
جشن ميلاد پيامبر اسلام حضرت محمد(ص)و امام جعفر صادق(ع) در دماوند برگزار ‌شد

دماوند- تهران بزرگ- همزمان با فرا رسيدن هفدهم ربيع الاول سالروز ولادت با سعادت پيامبر نور و رحمت، آخرين فرستاده حضرت حق و همچنين ولادت حضرت‏ جعفربن‏ محمدالصادق‏(ع)جشن ميلاد در دماوند برگزار شد.

امروز زمین و آسمان در شور و شعف است زیرا خاتم پیامبران در ماه ربیع الاول، پای به عرصه گیتی نهاده، تا جاهلیت از صحنه زندگی انسان ها بگریزد.

اخلاق اسلامی جای نادانی را بگیرد و چشم جهان به روی فروغ وحی گشاده شود و دنیا در قدم جلوه های ابدیت بیفتد تا قدوم دوران حیات طیبه نوید بخش آن گردد.

امروز شهرستان دماوند همزمان با فرارسیدن هفدهم ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر اعظم(ص) و رییس مكتب جعفری امام جعفرصادق(ع) برنامه های ویژه ای را در مساجد و تكایای شهر برگزار كرد.

مسجد جامع شهر دماوند امروز نیز همچون سال های گذشته با برپایی مولودی خوانی و نیز خواندن زیارت از راه دور پیامبر اكرم (ص) برنامه ویژه را برای عاشقان این دو خورشید زیبای هستی برگزار كرد.

سازمان جامعه زنان انقلاب اسلامی شهرستان دماوند نیز برنامه ای ویژه برای بانوان این شهر در مسجد

روستای 'كردر' از توابع شهرستان دماوند برگزار كرد.

امام جمعه دماوند در سخنرانی خود كه با حضور نمازگزاران و مردم در مسجد جامع شهر برگزار شد، پیامبر اكرم (ص) را به عنوان رحمه للعالمین خواند و گفت: گرچه پیامبران بسیاری قبل از پیامبر خاتم برای هدایت مردم به پیامبری مبعوث شدند، ولی تنها پیامبر خاتم محمد مصطفی (ص) بود كه به رحمه للعالمین شهرت داشت كه این ویژگی بارز برگرفته از عظمت وجودی پیامبر اكرم و رحیم بودن ایشان است.

حجت الاسلام و المسلمین 'محمد علاءالدینی' ادامه داد: ویژگی رحمت پیامبر اكرم تنها برای دوران رسالت نیست بلكه امروز همه عالم از رحمت و بركت ایشان بهره مند هستند، زیرا وجودشان و نیز راه و هدفشان همچون خورشید گرمابخش هدایت جهانیان است.

این مقام مسوول بیان كرد: رحمت رسول خدا در نسخه شفا بخشی به نام اسلام جلوه گر است و برای آدمیان دارای جایگاهی والا است زیرا معارف الهی احیا كننده فطرت بشریت است چراكه انسان ها همواره به دنبال سه محور اصلی همچون حس پرستش، حس نیكی، حس زیبایی و حس راستی و درستی هستند و این حقایق را می توان در اسلام یافت.

امام جمعه دماوند پیامبر را مجموعه همه صفات نیك عنوان كرد و گفت: مكتب پیامبر از جامعیت و كمال والایی برخوردار است و این جامعیت موجب شد علی رغم تمامی خفقان ها در دوران رسالت آن پیامبر بزرگ، اسلام حفظ شود.

حجت الاسلام علاءالدینی بیان كرد: امروز اسلام علاوه بر اینكه جایگاه ارزشمندی دارد، در حال توسعه نیز هست كه می توان یكی از علل های عالمگیر شدن آن را اخلاق پیامبری دانست چراكه آن حضرت از دو خصیصه فض و غض كه به معنای بی ادبی و قلب كینه جو است، بدور بودند و همواره مهربانانه صحبت و رفتار می كردند.

وی افزود: پیامبر اكرم مبعوث شدند تا كرامت اخلاقی توسعه یابد زیرا خود حضرت فرموده اند مكارم اخلاق در سه چیز خلاصه می شود؛ گذشتن از كسی كه به انسان ظلم می كند، محروم نكردن كسی كه انسان را محروم كرده و سوم ایجاد ارتباط با كسی كه قطع رابطه كرده باشد.

این مقام مسوول با تاكید بر اهمیت حفظ وحدت در سایه اسلام و در جامعه اسلامی، بیان كرد: اسلام به معنای حفظ فضایل و اخلاق نیك است و همین وحدت ها و همدلی ها در جامعه اسلامی است كه می تواند نقش خود را در جهان شكل دهد و توسعه بخشد.

امام جمعه دماوند گفت: امروز بعد از گذشت 34 سال از پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی شاهد به ثمر نشستن ارزشهای ناب پیامبری و مكتب اسلام در جامعه هستیم و این ارزش ها علاوه بر اینكه در نظام مقدس جمهوری اسلامی حفظ شده است در كشورهای مسلمان نیز در حال گسترش است.

تهرام/7246/1457/ 675

سرخط اخبار فرهنگ