۵ بهمن ۱۳۹۱، ۱۱:۵۸
کد خبر: 80512807
T T
۰ نفر
حدود 10 تن مواد خوراكي و آرايشي غيربهداشتي در مازندران معدوم شد

ساري - مدير نظارت بر مواد غذايي ، آشاميدني ، آرايشي و بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي مازندران گفت : 9 هزار و 547 كيلوگرم مواد غير مجاز غذايي ، آشاميدني ، آرايشي و بهداشتي از ابتداي امسال تا پايان آدر در استان معدوم شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ' حسین مكرمی رستمی ' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینكه در همین مدت سه هزار و 459 بازدید و سه هزار و 229 مورد نمونه برداری از كالا صورت گرفت ، افزود : در این مدت 469 مورد توقیف كالا گزارش و 97 نفر از متخلفان نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی از صدور 17 پروانه بهره برداری ، تمدید یك و اصلاح 10 پروانه در این مدت خبر داد و گفت : در این مدت 235 پروانه ساخت صادر ، 419 پروانه ساخت تمدید و 42 پروانه ساخت هم اصلاح شد.

او افزود : در این مدت 45 مجوز ترخیص ، 90 پروانه مسوول فنی ، چهار هزار و 92 گواهی بهداشت صادرات محصولات غذایی و آشامیدنی و 45 ثبت سفارش صادر شد.

مكرمی شركت در همایش روز جهانی غذا و اخذ تندیس و لوح برای برخی واحدهای تولیدی مواد غذایی استان را از جمله عملكرد واحد نظارت بر مواد غذایی ، آشامیدنی ، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی مازندران برشمرد.

وی گفت : تهیه كتاب های آموزشی ، كتابچه آماری ، تهیه و تكثیر نشریه ، برگزاری جلسات هماهنگی با تعزیرات حكومتی ،برگزاری كلاس های آموزشی در مورد مبارزه با قاچاق محصولات آرایشی بهداشتی ، رسیدگی به شكایات مصرف كنندگان و اقدام به راه اندازی مركز پاسخگویی به شكایات حوزه سلامت (خط 1490) از دیگر فعالیت های این واحد از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه بود.ك/3

7330/1654