۵ بهمن ۱۳۹۱، ۱۰:۳۵
کد خبر: 80512644
T T
۰ نفر
نمايندگي‌هاي آستان مقدس حضرت معصومه (س)در كشور راه‌اندازي مي‌شود

قم- توليت آستان مقدس حضرت معصومه (س) از راه‌اندازي دفاتر نمايندگي اين آستان در مناطق مختلف كشور در آينده‌ خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت الاسلام و المسلمین 'سیدمحمد سعیدی' در دیدار نماینده ولی فقیه استان زنجان، افزود:در این طرح،

در هر نقطه از كشور، افرادی كه دارای هدایا و نذورات هستند و یا خواهان خدمتی به آستان مقدس حضرت كریمه اهل‌بیت(ع) باشند، می‌توانند از طریق این نمایندگی‌ها اقدام كنند.

امام جمعه موقت قم افزود: همچنین افرادی كه خواهان خادمی حضرت هستند و امكان حضور در قم برایشان میسر نیست، می‌توانند از طریق این نمایندگی‌ها، خدماتی را ارایه كنند.

سعیدی در ادامه درباره ساماندهی خدام افتخاری گفت: در گذشته افراد در تخصص‌های مختلف، در قالب خادم افتخاری وارد آستان مقدس حضرت معصومه (س) می شدند، ولی تنها مشغول نظافت، هدایت زایران و كارهایی غیر از تخصص و توانایی خود انجام می‌دادند.

وی اضافه كرد: در برنامه‌ریزی جدید، قرار شد تا با فراهم آوردن فضا و شرایط كافی، افراد بتوانند در تخصص‌های خود در آستان حضرت معصومه(س) خدمت كنند.

سعیدی با اشاره به خدمت‌رسانی و آماده نمودن زیرساخت‌ها توسط مسوولان گذشته آستان مقدس حضرت معصومه(س)افزود: امروز آستان مقدس در شرایطی است كه ارایه كننده خدمات گسترده‌ای در ترویج معارف اسلامی و آموزه‌های مكتب اهل‌بیت(ع) در سراسر كشور و جهان است.

وی با اشاره به فعالیت افرادی توانا، با نشاط و خوش ذوق در بخش‌های مختلف آستان مقدس كه دارای نگاهی رشد یافته و متناسب با زمان هستند، گفت: آنچه در تمامی برنامه‌های اجرایی حرم مطهر حضرت معصومه(س) مد نظر قرار دارد، توجه به كیفیت، در كنار كمیت‌ كارهاست.

وی در پایان خاطرنشان كرد: استان زنجان، با توجه به ظرفیت‌های موجود دینی و مذهبی‌، از گزینه‌های مناسب برای راه‌اندازی دفتر نمایندگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) است. ك/2

/7402/ 550/