۵ بهمن ۱۳۹۱، ۹:۲۱
کد خبر: 80512529
T T
۰ نفر
اعضاي بدن شش بيمار مرگ مغزي در استان مركزي اهدا شد

اراك - رييس دانشگاه علوم پزشكي اراك از اهداي اعضاي بدن شش بيمار مرگ مغزي استان مركزي درسال جاري خبر داد.

دكتر 'مجید رمضانی' روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این بیماران با رضایت رسمی خانواده پس از قرار گرفتن در شرایط نباتی به بیمارستان های تهران و شیراز اعزام شدند و اعضای قابل پیوند آنان توسط تیم های تخصصی جداسازی شد.

وی بیان كرد: 29 عضو بدن انسان قابلیت پیوند دارد كه در مورد بیماران مذكور بین سه تا شش بافت داخلی آنان برای پیوند به بیماران نیازمند جداسازی و به بانك اعضای كشور پیوسته است.

رییس دانشگاه علوم پزشكی اراك بیان كرد: استان مركزی به دلیل قرار گرفتن در مسیر مسیر تردد اصلی شرق به غرب و شمال به جنوب كشور آمار بالایی را در حوادث و مرگ مغزی دارد كه باید با فرهنگ سازی و تقویت امكانات بستر مناسب تری برای اهدای اعضا ایجاد شود.

دكتر رمضانی اظهار كرد: 52 مورد گزارش دهی مرگ مغزی در سه سال اخیردر مراكز درمانی استان به ویژه بیمارستان ولیعصر (عج) اراك رخ داده كه 11 مورد آن منجر به عملیات اهدای عضو برای پیوند به بیماران شده است.

وی یادآور شد: راه اندازی سامانه ثبت نام از متقاضیان اهدای عضو و ایجاد بانك اطلاعاتی پیوند اعضا در این استان آغاز شده و می طلبد در سایه همكاری تنگاتنگ رسانه های جمعی و نهادهای آموزشی و بهداشتی برای این امر خداپسندانه فرهنگ سازی گسترده تری انجام شود. ك/3

560/559