۲ بهمن ۱۳۹۱، ۱۶:۴۳
کد خبر: 80508869
T T
۰ نفر
يك هزار و 200واحد مسكوني در مناطق زلزله زده ارسباران بهره برداري مي شود

تبريز - مديركل كميته امداد امام خميني(ره) آذربايجان ‌شرقي گفت: يك هزار و 200واحد مسكوني مددجويان اين نهاد در مناطق زلزله زده ارسباران در دهه فجر امسال به بهره برداري مي رسد.

'حسین دشتی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهاركرد: از این واحدها 450 واحد در ورزقان، 220 واحد در اهر و 480 واحد درهریس و 50 واحد هم در تبریز آماده تحویل به زلزله زدگان است.

وی اضافه كرد: علاوه بر بازسازی واحدهای مسكونی مناطق زلزله زده، اتمام عملیات سفت كاری و نازك كاری این واحدها با استفاده از منابع داخلی، منابع بلاعوض و تسهیلات دولت توسط بنیاد مسكن، بسیج و كمك خیران در برنامه كاری قرار دارد.

دشتی اظهاركرد: كمیته امداد امام خمینی(ره) در چارچوب توافقنامه های فی مابین خود با بنیاد مسكن انقلاب اسلامی با تشكیل هفت ستاد معین بازسازی در شهرهای اهر، هریس، ورزقان و تبریز كار بازسازی منازل مددجویان زیر حمایت خود را بر عهده گرفت.

وی گفت: این نهاد در چارچوب عمل به وظیفه خود در قبال خانواده های تحت حمایت بازسازی سه هزار واحد مسكونی مددجویان خسارت دیده از زلزله را با رعایت اولویت اول و دوم آغاز كرده است.

دشتی در عین حال یادآوری كرد: مشكل مسكن و سر پناه 150خانوار مددجوی تك نفره مناطق زلزله زده استان با مساعدت این نهاد در قبال دریافت تعهد محضری از فرزندان مبنی بر نگهداری از والدین برطرف شد.

645/587