۲ بهمن ۱۳۹۱، ۱۳:۵۸
کد خبر: 80508564
T T
۰ نفر
اجراي دقيق نظام 3 - 3 دوره ابتدايي، لازمه تحقق سند تحول بنيادين آموزش و پرورش است

خرم آباد - معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش گفت: اجراي دقيق و موثر شيوه جديد 3 - 3در دوره ابتدايي، زيربناي اصلي و تحقق اهداف سند تحول بنيادين نظام آموزشي و پرورشي كشور است.

' فاطمه قربان' روز دوشنبه در گردهمایی كارشناسان آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان در خرم آباد، افزود: اجرای دو دوره آموزشی سه ساله در مقطع ابتدایی به جای یك دوره پنج ساله و دستیابی به اهداف و برنامه های موردنظر مستلزم تحول محتوایی در آموزش و تعاملات فكری معلمان دوره ابتدایی است.

وی اظهار كرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نظام جدید 3 - 3 - 6جایگزین شیوه 5 - 3 - 4 شده كه اجرای این مرحله از سند نیز در سایه همراهی و همدلی معلمان محقق شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: دراین شیوه تاكید نظام آموزشی، تعلیم و ترتیب در چهار دوره سه ساله است كه این به معنای تقسیم مقطع ابتدایی به دو دوره آموزشی سه ساله است.

قربانف با اشاره به اهمیت دوران كودكی در شكل گیری شخصیت و هویت فرد، افزود: برهمین اساس در دوره سه ساله نخست مقطع ابتدایی، اصل بر تربیت در دوران كودكی است.

وی گفت:توجه به آموزه های دینی و اسلامی در تربیت كودك، از شاخص های تحول بنیادین نظام آموزشی است كه بر همین اساس معاونت آموزشی ابتدایی در زمینه تربیت اسلامی و ایرانی دانش آموز، فعالیتی مستقل خواهد داشت.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با مشاركت و همفكری بیش از 600 كارشناسان و متخصص حوزه تعلیم و تربیت تهیه و تدوین شده است.

وی گفت: براساس سند تنظیم شده، اهداف و برنامه های آن باید تا سال 1404 به طور كامل عملیاتی و محقق شود.

7274/1625/640
۰ نفر