۲ بهمن ۱۳۹۱، ۱۲:۰۶
کد خبر: 80508218
T T
۰ نفر
نتانياهو پر هزينه ترين نخست وزير تاريخ رژيم صهيونيستي

تهران – افزايش 12 درصدي هزينه عمومي زندگي ' بنيامين نتانياهو ' نخست وزير رژيم صهيونيستي و خانواده اش ، وي را به پر هزينه ترين نخست وزير تاريخ اين رژيم تبديل كرده است .

یك روزنامه صهیونیستی در مقاله ای با محاسبه هزینه های عمومی زندگی نتانیاهو و خانواده اش از هزینه های اضافی مربوط به محل زندگی وی در بیت المقدس پرده برداشت .

خبرنگار اعزامی هفته نامه فرانسوی ' لو پوئن ' به بیت المقدس در گزارشی آورده است : به گزارش روزنامه اسرائیلی' یدیعوت آحارونوت ' در اواخر سال 2011 میلادی در حالی هزینه زندگی نتانیاهو با افزایش 12 درصدی نسبت به سال پیش از آن به دو میلیون و 460 هزار شِیكِل ( بیش از 500 هزار یورو ) رسید كه شاخص قیمت ها در طول یك سال تنها 7/2 درصد افزایش یافته بود .

این همه ماجرا نیست . بیشتر مالیات دهندگان اسرائیلی نمی دانند كه با پرداخت مالیات، هزینه ویلای شخصی نتانیاهو را در ' سزاره ' ( شهری باستانی و مدرن ) به ارزش 37 هزار یورو می پردازند و این در حالی است كه مبلغی نیز صرف تامین امنیت آپارتمان شخصی وی در بیت المقدس می شود . این هزینه ها جمعا به یك میلیون و یكصد هزار شیكل ( حدود 223 هزار یورو ) می رسد . این مبالغ بدون در نظر گرفتن هزینه ای است كه برای پست دولتی او و تامین هزینه هایی چون تلفن همراه معاونان ، اینترنت و نوشیدنی آن ها بعلاوه هزینه سفرهای خارجی او كه الزاما سفرهای رسمی را شامل نمی شود ، بودجه خدمات درمانی و بودجه تامین امنیت فرزندان وی در بودجه لحاظ می شود .

این گزارش با اشاره به فرار ' یائیر ' پسر ارشد نتانیاهو از خدمت سربازی ، افزود : این ماجرا بحثی جدی را در ' شین بت ' دستگاه امنیت داخلی اسرائیل به وجود آورد ؛ چرا كه فردی بعنوان محافظ شخصی وی در زمان گریختن وی از پادگان باید از وی حفاظت می كرده است .

به این ترتیب بنیامین نتانیاهو با هزینه سالانه بیش از دو میلیون شیكل برابر با 405 هزار و 363 یورو لقب پر هزینه ترین نخست وزیر رژیم صیهونیستی را از آن خود كرده است .

این گزارش افزود: مطرح شدن مسئله ' زندگی پر هزینه ' او می تواند از محبوبیت او در میان مردم و احتمال پیروزی در انتخابات بكاهد . وی ماههاست كه گوش شنوایی نسبت به دعوت متعدد از وی به تبعیت از قانون شفاف سازی در مورد هزینه های عمومی ندارد .

هفته نامه فرانسوی لوپوئن با بیان این كه در ورای مسئله حقوقی مخارج عمومی دولت ، زمان مطرح شدن این موضوع حائز اهمیت است ، افزود : گزارش هزینه های زندگی نخست وزیر رژیم صهیونیستی و خانواده اش در حالی مطرح می شود كه مباحث اجرای طرح جدید ریاضت اقتصادی بیش از پیش به گوش می رسد . نتانیاهو در نظر دارد با اجرای این برنامه ، كسری بودجه دولت را كه اكنون 2/4 درصد تولید ناخالص داخلی است به 2 درصد برساند . وی در عین حال وعده داده است كه مالیات ها افزایش نیابد .

نتانیاهو در آستانه انتخابات می كوشد تا با مطرح كردن وعده افزایش نیافتن مالیات ها ، به رغم وجود بحران اقتصادی جهانی رفتار انعطاف پذیر مالی از خود نشان دهد و آن را نتیجه اقدامات مالی بی عیب و نقص خویش قلمداد كند . این در حالی است كه مخالفان وی توقف ادعاهای وی را خواستارند .

مترجمام ** 9053** 1583 **1446
۰ نفر