۲ بهمن ۱۳۹۱، ۱۱:۵۵
کد خبر: 80508183
T T
۰ نفر
9 امامزاده در ساوه با كمك خيران در حال بازسازي است

ساوه- سرپرست اوقاف و امور خيريه ساوه گفت: 9 بقعه متبركه امامزاده هاي اين شهرستان امسال با كمك خيران و نذورات مردمي در حال مرمت و بازسازي است.

حجت الاسلام سید 'محمد باقر طباطبایی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاكنون عملیات بازسازی بنای پنج امامزاده شامل سید اسحاق(ع)، سید بشیر(ع)، شاهزاده حسین(ع)، سیدعلی(ع) هریسان و سید محمد(ع) روستای الوسجرد با حدود 9 میلیارد ریال نذورات مردمی انجام شده است.

وی بیان كرد: همچنین بقعه متبركه امامزاده ها عبدالله(ع) روستای نیوشت، هارون(ع) هریسان، زكریای جوجین و اسماعیل(ع) در روستای یل آباد در حال انجام است.

وی بیان كرد: این شهرستان دارای 400 موقوفه است و 76 بقعه متبركه است كه از این تعداد هفت بقعه شاخص هستند.

وی مشاركت مردمی در بازسازی بقاع متبركه این شهرستان را ضروری دانست و گفت: در گذشته توجه چندانی به ساخت و ساز و مرمت بقاع و اماكن متبركه نمی‌شد اما با پیروزی انقلاب اسلامی سازمان اوقاف، برنامه‌ای را برای ساماندهی اماكن متبركه و مساجد هدف‌گذاری و اجرایی كرده است.

به گفته وی، امامزاده ها و بقاع متبركه، قوی‌ترین و مستحكم‌ترین دژ در برابر هجمه و جنگ نرم دشمن هستند و مسوولان باید با نگاه دلسوزانه‌تری نسبت به آبادانی و جذب اقشار جوان به این اماكن توجه داشته باشند.ك/3

7338/686