۱ بهمن ۱۳۹۱، ۱۳:۱۸
کد خبر: 80506925
T T
۰ نفر
نحوه استفاده از تله مديسين در ارسال موجود زنده به فضا بررسي مي شود

تهران- دانشگاه صنعتي اميركبير با برگزاري كنفرانس تله مديسين در روزهاي 17 تا 19 بهمن ماه پزشكي در فضا را بررسي مي كند.

به گزارش دانشگاه صنعتی امیركبیر، دكتر حمید كشوری- دبیر كنفرانس تله مدیسین یكی از پروژه‌های مهم این دانشگاه را ارسال موجود زنده به فضا دانست و اظهار داشت: این پروژه یكی از پروژه‌های مصوب شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) است كه به دانشگاه صنعتی امیركبیر محول شده است.

وی از بررسی تله مدیسین در طب نظامی و هوافضا در كنفرانس تله مدیسین خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینكه این دانشگاه در پروژه ارسال موجود زنده به فضا نقش اساسی دارد با برگزاری پنلی در كنفرانس تله مدیسین به بررسی پزشكی از راه دور در حوزه‌های پزشكی هوا فضا می‌پردازد.

به گفته كشوری در این پنل در خصوص نحوه استفاده از تله مدیسین در ارسال موجود زنده و نحوه ارتباط با موجودات زنده بحث و بررسی می‌شود. این پنل با همكاری سازمان فضایی برگزار خواهد شد.

***بررسی مبانی حقوقی پزشكی از راه دور

دبیر كنفرانس تله مدیسین معماری اطلاعاتی و ارتباطی تله مدیسین و امنیت اطلاعات و دسترسی به آن را از دیگر زمینه‌های بحث در این كنفرانس نام برد و ادامه داد: علاوه بر این در این كنفرانس قرار است با همكاری قوه قضاییه و سازمان پزشكی قانونی راهكار و مبانی حقوق و اخلاق در تله مدیسین مورد بررسی قرار گیرد.

وی پزشك خانواده و نظام ارجاع را از دیگر محورهای این كنفرانس دانست و خاطر نشان كرد: 'پزشك خانواده' یكی از مباحث جدی و دغدغه مدیران نظام سلامت كشور است و با توجه به اهمیتی كه تله مدیسین در توسعه این طرح دارد در یك پنل تخصصی با همكاری ستاد پزشك خانواده و نظام ارجاع بررسی می‌شود.

كشوری نمایش رباتهای جراح را از دیگر برنامه‌های جنبی این كنفرانس نام برد و خاطر نشان كرد: در روز 19 بهمن ماه در كنار سایر بحث های مرتبط با تله مدیسین برخی رباتهای جراح كه تاكنون ساخته و عرضه شده است، نمایش داده خواهد شد.

وی تله مدیسین تشخیص و درمان و تله مدیسین و پرونده الكترونیكی سلامت را از محورهای این كنفرانس ذكر كرد و یادآور شد: در این كنفرانس نرم افزارهای كاربردی این حوزه اعم از سیستم‌های اطلاعات سلامت، انتقال و آرشیو تصاویر پزشكی و مدیریت بیمارستانی معرفی خواهد شد.

كشوری اضافه كرد: در این برنامه اقدام به معرفی و شناسایی نرم افزارهای Open source و نرم افزارهای دارای لیسانس خواهد شد.

این كنفرانس از 17 تا 19 بهمن ماه در دانشگاه صنعتی امیركبیر برگزار خواهد شد.

علمی(1)**9190**1544
۰ نفر